propellor eraf halen

• Topicstarter Topicstarter Blowfishy
  • Startdatum Startdatum
B

Blowfishy

Guest
hallo,

ik heb geprobeerd te vliegen, mn vader gooit te hard, propellor kapot :( hetzelfde gebeurt bij die andere propellors. ik ga nu bij een modelvliegclub om daar lessen te nemen. maar nu zit die propellor helemaal aan de neus van mijn vliegtuig. hoe haal ik hem er makkelijk af? bedankt!

stephan

Hoi, wat voor vliegtuig? wat voor motor? zit er een spinner op?

(zo'n ding wat in een punt toeloopt in het midden van je prop)
misschien een fototje?

maakt het iets makkelijker om je vraag te kunnen beandwoorden ;)

ik ga nu bij een modelvliegclub om daar lessen te nemen

Daar kunnen ze je ook helpen. we sturen niet voor niets alle beginners naar een club :wink:

vliegtuig: jamara piper j-3
spinner : ja, een gele

ik weet niet echt bij welke club ik moet, ik woon in Krimpen aan den IJssel, bij airtoy.nl stond dat de vliegclub in lekkerkerk niet meer schijnt te bestaan. misschien in dordrecht?

ron van sommeren zei:
Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in Nederland:
www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.airtoi.com -> clubs

piper_j_3_deluxe_08.jpg

Tja, is toch duidelijk?? gele dop er af trekken en gewoon de prop vast houden en de moer er af draaien.

ehm hoe moet ik die gele dop eraf trekken? hij zit nogal...vast......

flying jesse zei:
kijk eens even goed naar die foto/ dop

ik zie daar toch duidelijk schroefjes zitten hoor :roll:

jesse
Waar heb jij het over? Op de foto is de gele spinner/dop er al af hoor.

dat is juist het probleem...hoe ik die spinner eraf haal haha

Hou hem is bij de neus van het vliegtuig vast, en dan voorzichtig een beetje los trekken, maar wel voorzichtig :!: :!:
Die spinner, je bedoelt toch dat rubbere kapje wat over het moertje van de afbeelding van een paar berichten staat :?:

Als je het moertje bedoelt, dan zal je met een inbusje het asje vast moeten houden en met een sleutelje (6-7-8), ik weet niet precies welke, het moertje kunnen losdraaien.

Suc6, maar doe wel alles met beleid :wink: anders ga je namelijk :cry: als je alles kapot maakt :wink:

het kistje waar jij het over hebt, heeft een gele piepschuim spinner, met een grijs plastic propje als ik het goed heb.

Als dit het geval is, gewoon het hele zwikje er af trekken, zit niet vast met meenemer oid.

In de modelbouwwinkel nieuw jamara propje halen, of een gunthertje.

Zelf heb ik op dat kistje toen een gunthertje gezet, omdat die veel meer kunnen hebben, MAW die gooi je niet zomaarkapot.

Groeten

Tim

Gunther
759.jpg

jamara propje:
J5491.jpg

Back