Propellor montage vraagje.

• Topicstarter Topicstarter ErikDijkstra
  • Startdatum Startdatum
E

ErikDijkstra

Guest
Ik heb even een kort vraagje,

Hoe moet een propellor eigenlijk gemonteerd worden? Ik heb een APC propellor (9x6). Moet ik deze dan monteren met de tekst naar de voorkant? (dus als je voor het vliegtuig staat, naar je toe), zoals hieronder te zien is?

00000024.jpg

Of moet hij anders om.

De propellor heeft namelijk een "platte" kant en een "bolle" kant, nu lijkt mij dat de propellor met de "platte" kant de lucht wegsnijd als het ware.
Als dat zo is dan moet de propellor andersom.

Of zit ik hier naast?

Hij zit nu goed,want hij schept nu als het waren lucht op(tegen de klok in starten he ;) )

Ja dat had ik ook begrepen ja. Een (paar) flinke tik(ken) op de linker prop toch?

Oh ja, ik ga ook naar een club hoor. ;) maar wil vast alles goed voorbereid hebben.

Groet,
Erik

hoi,

Als je je motor wilt starten dan choke je hem eerst een paar keer. Dan zet je de motor volgas (voordat je hem start) en je laat hem NIET gloeien. DAn draai je de prop een keer of zes TEGEN de klok in. Dan zet je je gasknuppel op 1/5 of 1/4. (Ik zet hem nog minder, maar dat kan mijn motor aan. ) Dan zet je je gloeiapparaat (of hoe je het noemt :wink: ) en sla je met een stok (afgezaagde bezemsteel of iets dergelijks) tegen de prop aan. <--- maar eerst moet je ff kijken als je hem rond draait hoe hij dan staat als je hem tegen de compressie aanduwt. De prop moet dan op ongeveer 10 over half staan. Zodat als je er met een stok tegen aanslaat, dat de prop over de compressie wordt geduwt als hij boven aan geweest is. (maakt niet uit welke kant :wink: ) ..... IK ga weer verder met m'n verhaal :? ---> dan slaat je net zolang tegen de prop totdat je motor aanslaat. Wel je zender binnen handbereik hebben!!!. Want als het motortje te hard draait kan je hem zachter zetten. En altijd het vliegtuig beethouden als je de motor aanslaat. Anders vliegt hij je ... in 8O

Khoop dat je het snapt anders mail je maar ff (dan stuur ik wel een paar foto hoe het moet) :)

Gr. Kelvin

Bedankt Kelvin,

Ik heb wel een handleiding van dat motortje maar daar staat nergens in welke kant je op moet slaan. Ik heb hem net ff gestart maar ik denk dat ik ff wacht tot er mensen bij zijn die er iets meer verstand van hebben.

Bedankt voor de info in ieder geval.

Grtz,
ERik

Hoi,

Als het motortje nieuw is dan moet je hem laten inlopen. Maar dat kan je beter aan mensen overlaten die er een beetje verstand van hebben.

Gr. Kelvin :wink:

Back