Propellor op mn Graupner Speed 600 motor

• Topicstarter Topicstarter Floris995
  • Startdatum Startdatum
F

Floris995

Guest
Ik heb een 18x10 propellor gekocht, maar ik ben niet zo bekend met vliegtuigen.
Dus ik vroeg me af hoe ik het beste een 18x10 propellor op een Graupner Speed 600 motor kan plaatsen

De propellor is een: 'Master Airscrew' S-2 Series

ik neem aan dat je een 18x10 inch prop bedoeld (de bladen zijn dan ca 23,5cm lang, =47cm totale diameter).... deze kan je alleen met en flinke vertraging op een SP600 (welk type dan ook) monteren .... vertragingen zijn vrij prijzig dingen (een borsteloze motor+regelaar uit de 'China' prijsklasse zijn meestal goedkoper dan een SP600 vertraging).

Voor de juiste vertraging is het wel belangrijk te weter welke SP600 het is (Graupner maakt er nogal wat, die allemaal verschillend zijn)

Overigens is een 18"x10" prop een beste knoepert ..... als je hem rond de 6000 toeren wilt laten draaien heb snel 1KW input vermogen nodig en dat is 5x zoveel als een gemiddelde SP600 kan leveren .....

Tsja, dat is een beetje het probleem.
Het is niet voor een vliegtuig maar voor een hovercraft, aangezien het een vliegtuig motor en propellor zijn dacht ik dat het handig was hier te plaatsen.

Als je een goede combinatie accu regelaar motor en prop hebt kan je die overal op zetten.
Een hovercraft boot auto vliegtuig het maakt weinig uit.
Alleen een hoovercraft heeft meer kracht als snelheid nodig dus dan werkt een prop met kleine spoed het beste. :wink:
Die prop die je noemt lijkt niet zo een slechte keuze schat ik zo even.

Er is een aantal discussies geweest over hovercrafts, zoek (alleen binnen titels) op de termen 'hovercraft*' OF 'hoovercraft*' (de eerste is de juiste spelling maar het wordt ook wel eens met twee 'oo' geschreven hier).

Of neus eens rond op www.rcgroups.com

Back