Propellorafmetingen voor Funjet

Je kunt alles van de regelaar instellen via de zender.

De program card is veel overzichtelijker en makkelijker. En na lang via de zender programmeren worden de regelaar en motor erg warm.

Als je de prop niet besteld bij hobbycity zou ik echt voor een ander merk gaan dan die master aircrews, ik vond ze best slap. APC of CAMspeedprop zijn veel stijver. linkje

Beetje late reactie, maar ik heb inmiddels de prop bij HC afbesteld en ook het programmeerkaartje. Ik heb hetzelfde kaartje (en APC prop) bij RCTechnics.eu kunnen krijgen. Inmiddels is ook de handel uit Hong Kong al geruime tijd (vanaf 1 april) onderweg. Het ligt nu bij de douane....

3S 2200ah vliegt de funjet prima minimaal 10 minuten vliegplezier

Mon dieu! Hoe doe je dat? Ik red krap aan 5 minuten met een apc 5.5x4.5 prop, en heb dan mijn 3s1p 2200 mAh lipo tot aan de, voor mijn oordeel, veilige grens van 1700-1800 mAh leeggevlogen.
Wel alles vol gas uiteraard :-), langzaam vliegen is slechts noodzakelijk bij de landing ;-)
Setup trouwens verder gelijk: 40A regelaar en turnigy 2835 2700KV.

Na een wat ongelukkige landing (zeg maar iets te laat optrekken op hoge snelheid :oops:) lag mijn hele motor met ring eruit ;)

Was toch al snel 5 minuten reparatiewerk. Nu de standaard motor er meteen uitgehaald en een hype alpha 4004Kv erin gezet. Ook de regelaar vervangen voor een zwaarder model die 2-6 LiPo aan kan. Vanmiddag even testen met een 6x4 prop. Kan dan zowel 3S als 4S testen maar ik ben bang dat de 4S voor de regelaar even te gek is.

Dan maar bij de volgende bestelling een 80A regelaar mee laten komen en dan op 4S eens echt knallen :yes:

Zal dan toch al snel rond de 700-800W komen.

En de 10 minuten haal ik ook niet, meestal rond de 6 minuten. Met de huidige setup zal dat nog wel wat lager liggen. Ik gebruik overigens Flight Powers 3S 25000 of 4S 2150

Back