Helaas is sinds afgelopen weekend op ons veld ook de nieuwe millieuvergunning in gegaan wat inhoudt dat we nog maar beperkte vliegtijd hebben, rekening hebben te houden met Maastricht-Aachen airport die een vinger in de pap hebben als het om "zicht" gaat. Tevens ook de bekende DB eisen.
Zodoende heb ik een begin gemaakt met de ombouw van mijn Topflite Corsair. Heb de motor omgedraaid om er een andere demper (ipv standaard) te kunnen monteren, er wordt door de carb nu vanuit de romp aangezogen en nu moet ik nog gaan shoppen voor een propellor.
Op de site van TC wordt gesproken van een 3 blads prop in de maat 21-12 maar ik kan geen info vinden over een eventuele 4-blads prop wat het schaalbeeld weer ten goede komt. Wie weet welke maat ik moet hebben om het toerental op een 5500 toeren uit te laten komen maar toch dezelfde trekkracht heb? Ik heb weinig zin een aantal van die dingen aan te schaffen alleen maar om te proberen, ze zijn duur zat.
Geen idee of ik de DB eisen van 80 db ga halen maar ik ga het in elk geval proberen. heb al veel info gevonden over de kleine dingetjes die je kunt doen en waar hier en daar winst is te halen.
Marc
Zodoende heb ik een begin gemaakt met de ombouw van mijn Topflite Corsair. Heb de motor omgedraaid om er een andere demper (ipv standaard) te kunnen monteren, er wordt door de carb nu vanuit de romp aangezogen en nu moet ik nog gaan shoppen voor een propellor.
Op de site van TC wordt gesproken van een 3 blads prop in de maat 21-12 maar ik kan geen info vinden over een eventuele 4-blads prop wat het schaalbeeld weer ten goede komt. Wie weet welke maat ik moet hebben om het toerental op een 5500 toeren uit te laten komen maar toch dezelfde trekkracht heb? Ik heb weinig zin een aantal van die dingen aan te schaffen alleen maar om te proberen, ze zijn duur zat.
Geen idee of ik de DB eisen van 80 db ga halen maar ik ga het in elk geval proberen. heb al veel info gevonden over de kleine dingetjes die je kunt doen en waar hier en daar winst is te halen.
Marc