Propkeuze voor fietsbel in Easystar

Ik wil een fietsbel bestellen voor mijn easystar, welke prop kan ik hier het beste bij nemen?

Het gaat me niet zo zeer om snelheid, meer om trekkracht ivm het meenemen van een fototoestel.

Fietsbel die ik wil bestellen is de standaard 1750KV met een 17A regelaar (alles bij RCtechnics). Heeft iemand ervaring met deze motor in een Easystar?

Klopt, staat een advies bij, echter dat gaat alleen over welke prop bij welk accupack, niet over opbrengst. Tevens is de geadviseerde 8x4 een beetje te groot voor de Easystar, deze is namelijk 7,cm groter.......dan zit er een stukje romp in de weg :lol:

&cm verschil!?! 8o
Anders is er nog wel een v vormpje uit te snijden maar dat scheelt wel erg veel. U zou wel een kleiner prop kunnen nemen met meer spoed. Dan geld de regel min 1" diameter plus 1 graad spoed en andersom!

gr,

niels

1450KV fietsbel nemen! Dan een 6x5 erop en gaan met die fiets ! eeh easystar..... Op 3s lipo werkt dit perfect (heb ik zelf ook)

De fietsbel voelt zich et meest thuis met 8x4 props, maar je kunt ook omlaag schalen denk ik. Dus 7x5, 6x6.

Gewoon een 1750kV nemen en daar een 6x5 prop op, wil je meer power dan een 7x6.
Een hoger kV motor (kleine prop, meer toeren) is geschikter voor een kleinere prop, met een 1450 kV fietsbelzal het echter ook gaan ...
Over trekkracht met extra lading hoef je je geen zorgen te maken, ook met een 6x5 prop ruimschoots meer dan met de borstelaandrijving.

Ik kwam ook qua maatvoering het beste uit op de 6x5. Weet alleen niet of dit qua prestaties ook de juiste keus is.

@Tadango: jij zegt de KV1450, wat is het verschil tussen de 1750KV en de 1450KV?

edit: Wow, de antwoorden gaan sneller dan ik kan typen!

Ok, ik kom dan uit op het volgende lijstje:

1 x BM2408-21G Brushless Outrunner 1750KV
1 x 17A Basic Brushless ESC
2 x GWS 6x5 - 152x125mm - Kleur: Grijs
1 x Propsaver Type B - 3,0mm

This will do the job?

Een doorsnee 35 mm filmrolletje (ook al weet ik niet hoeveel de doorsnede van een doorsnee 35 mm filmrolletje is 8) )heeft ongeveer de afmetingen van een doorsnee speed 400 motor.

Motor eruit, tegen bodem van het filmrolletje de motordrager of motor zelf schroeven, en filmrolletje erin, ook met dubbelzijdig kleefband.
Als het filmrolletje de neiging heeft te vervormen (een doorsnee filmrolletje is uit best wel harde plastic gemaakt), dan opvullen-volproppen met wat piep of zo. Is zo gepiept.

Zou mooi zijn als hij net iets meer dan 30 mm doorsnee is. Dan past m'n brushless buitenloper er ook perfect in i.p.v. erop! :wink:

Past! ik heb er nu een typhoon 6/15 in zitten en heeft nog rondom 1 mm ruimte om te draaien. perfect dus! ook op deze manier makkelijk te vervangen.

Stomme vraag tussendoor:

Ben bezig met het monteren van een fietsbel op mijn easy. Wat wordt nu de draairichting van de motor? Links of rechtsom als ik op de propellor kijk? En moet ik mijn prop, wat ik met de gunther wel moest nu ook omdraaien? Bolle kant naar voren? :oops:

Back