proportional kanaal

weet iemand wat het verschil is tussen de proportional kanaal linear F1601 en F1501 van Robbe?
Hij moet in een FC16 zender
volgens de catalogus is er geen verschil alleen het type nummer(vreemd)

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is de ene een schuif de de andere een draaiknop. Maar welke de schuif en welke de draaiknop is weet ik niet.

Hallo,

Volgens de website van Robbe (www.robbe.com) en zoeken naar f1501 en f1601 vond ik het volgende :

f1501 : Erweitert F-16 oder FC-18 Sender um einen Schieberkanal mit Centerklick. (15,40 Euro)

f1601 : Erweitert F-14, FC-15 oder FC-16 Sender um einen Schieberkanal mit Centerklick. (23,90 Euro)

Wat nu juist het verschil is buiten de prijs is me een raadsel.
Hééééééééélp, Jan mischien??

Olivier

Bij de F1601 zit er een extra weerstandje op de print. Raar, dat er zo'n enorm prijsverschil is met de F1501.

Uiteraard is er hier op het forum al eerder over dit onderwerp geschreven.
Even met de zoekfunctie naar uitbreidingskanalen van de Terra Top zoeken. Er is een draadje, waarin het ook over kanalen voor de F14 ging.

de F14 is gebaseerd op de populaire NE5044 (correct nr als ik fout ben)
deze verwacht inderdaad geen 'harde' 0 of 5V, want als er op bvb kanaal 3 een 0V staat worden de andere kanalen niet verzonden...

Marketing mannen slaan overal hun profit uit...

De oude, 7-kanaals F14 had inderdaad een NE5044 aan boord. Dit IC wordt overigens niet meer gefabriceerd. De nieuwe, 8-kanaals F14 heeft een microprocessor.

Waarom men zo'n serie-weerstandje niet op de zenderprint heeft opgenomen, is een goede vraag. Niet uit kostenoverwegingen, want nu hebben zowel de F14 als de FC16 aparte stekkers om multi-modulen op aan te sluiten. Deze waren dan niet nodig geweest...

Back