Props goed borgen?

Hallo iedereen,

Hoe kun je voorkomen dat de props die tegen de schroefdraad in lopen niet loslopen? Gebruik je hiervoor zelfborgende moeren? Of andere oplossingen? De moeren die standaard bij de avroto's zitten zijn niet zelfborgend.

Groeten,
Thijmen

met locktite moet je wel opletten, de normale versies verzwakken plastic en soortgelijke materialen ... de enigste die voor zover ik weet dat nagenoeg niet doet is de blauwe variant van bison, lockbond.

gebruik ik ook, lockbond van Bizon, te koop bij de gamma. Gewoon 1 moer. Troep laat alleen wel een residue achter bij veelvuldig gebruik, maarja, gewoon zorgen dat je props heel blijven ;)

Ik gebruik geen vloeibare lock middelen omdat daar weekmakers in zitten .
En dan verzwak je de props in gevaarlijke mate .:oops:

Wil niet dat bij volgas de props gaan breken.

Mvg Johan

Als je heel secuur wat locktite precies op de schroefdraad aanbrengt komt het niet in aanraking met de props..

Vloeibare, vaste or whatever borgmiddelen met alle gevolgen van dien, vind ik wel een raar, oftewel niet voorkomend gebeuren voor prop bevestigingen.
Mochten er toch borg problemen voorkomen , waarom dan niet gewoon een borgmoer (locknut, moer met nylon inzetstuk) gebruiken?....

Ik gebruik die spinnerachtige moeren die Robbe bij zijn motoren levert.
Lekker lange schroefdraad en gewoon vastzetten zonder verdere hulpmiddelen.
Nog nooit een moer los gekomen.
Ben.

Vloeibare, vaste or whatever borgmiddelen met alle gevolgen van dien, vind ik wel een raar, oftewel niet voorkomend gebeuren voor prop bevestigingen.

Het probleem van loslopende "moeren" komt dan ook alleen voor bij multicopters en wel omdat daar verschillende motoren de "verkeerde" kant opdraaien. (Linkse schroefdraad zou de oplossing zijn:D)

......daar verschillende motoren de "verkeerde" kant opdraaien. (Linkse schroefdraad zou de oplossing zijn:D)

Lijkt mij nog méér problemen bij verschillende schroefdraden, lees meer dan 2.
Krijg je door onverschilligheid dat schroefdraden nu kapot gaan :-P (krabbend aan het hoofd, waarom pas deze moer nou niet?...oja, was van de linkse draad, of andersom...moer/as gemold), nogmaals simpelste manier, Locknuts

Inderdaad, vroeg me ookal af waarom de motoren niet worden geleverd met verschillende schroefdraden en moeren. Heb inmiddels zelfborgende moeren gekocht, deze zitten vast! Of het genoeg is weet je nooit, maar is een beetje secuur aangebracht loctite echt zo erg??

Heb vandaag overigens ook de maiden gemaakt met de wookong octo. Ging nog niet volgens plan, maar nu ik de gains heb aangepast en de COG goed heb ingesteld moet het beter zijn. Ook had ik motor 7 in 8 en andersom. Misschien reageerde hij daarom niet op de rudder input. Ook hang ik er morgen een halve liter water bij onder om te zorgen dat het meer in de buurt komt van het eindresultaat (gimbal met cam).

Ook was hij erg onrustig op alle inputs. Hopen dat het morgen beter gaat.

Met moeren borgen voor props heb ik nog nooit last gehad.
Heel klein beetje locktite en goed aanspannen.
Komt zeker niet los en is toch gemakkelijk weer los te krijgen.

De locktite die ik gebruik is iets dikker, gehaald bij de lokale modelbouwboer. Ze loopt niet uit en wordt normaal verkocht voor RC auto's.

Back