Protech - 2WD 1:10 Nitro Fun 12 opknappen

beste,

ik ben na aankoop van een lotje nitro's 1 voor 1 de wagens aan het schoon maken, motor uitelkaar als eerste, testen op compressie en kijken of ie beetje fatsoenlijk loopt en sommige verder opbouwen etc.

EDIT: Justme heeft me super goed geholpen en t is nu zeker weten een
Protech 1/10 - 2WD Nitro Fun 12

de dag van ontvangst foto's (overigens ben nu al verder 2e post volgt)
10174871_275296045964954_6568923900059978471_n.jpg

1:10 zoiezo en volgens een forumlid een "protech"
maar twijfel of het de wel de "Nitro Fun 12" is
op de motor staat iig t nr12 wel

Laatst bewerkt:
En zo stond ie er vandaag bij met gratis extra laagje stof :)

yza6evuv.jpg

Motor plus tankje losgeschroefd...

udybaze8.jpg

Motor en carb. voor grootste deel uit elkaar en in de (datum)verlopen nitro gedumpt

ga5atypy.jpg

Heb helaas al 1 stom ding gedaan aangezien de carb. flink vast zat ietsjes te hard getrokken en schoot ineens los, met als gevolg t rubber accordeon dingske in 2stukken, zijn die nog verkrijgbaar? Zoja hoe heet dat, kosten? (Universeel?)

lukt me niet om de handleiding te vinden :(
iemand die me daarmee kan helpen?
wat zijn de standaard vx12 motor/carb. settings?

Zo hij zit weer in elkaar..

uqydy6yz.jpg

Veel meer compressie dan ik had verwacht
De cylinder en zuiger zagen er als nieuw uit

Jammer dus dat t accordeon rubbertje zo extreem uitgedroogd was, hoe heet zo'n ding eigenlijk en moet ik een speciale hebben of gewoon een universele? (Hoe bepaal ik die maat)

Zo helaas was de glowdriver leeg tssss, maargoed dit is t huidige resultaat alleen heb ik wat pech met diverse ontvangers lijkt alsof ze geen stroom krijg terwijl ik tocj echt 4 verse AA heb en in de juiste poort... Als ik batterij eruit laat en de ontvanger op een digitale electro auto aansluit met eigenvoeding doen ze t wel...

Voor de schoonmaak:

qususyru.jpg

Na de schoonmaak:

uvy7yded.jpg

En in elkaar....

6usyhyna.jpg

garumaby.jpg

lol ik zie nu op de foto dat ik de slangen verkeerd om heb :D

heb dit inmiddels gewijzigd en hij start en loopt als een zonnetje!
alleen kom ik dr met de ontvanger/bec issues niet uit :(
als ik de batterij aansluit, meet ik op de ontvanger pinnetjes netjes spanning..

Trouwens die stationair schroef zit wel kansloos moeilijk verstopt :/

eve7arab.jpg

Heb nu met tangetje gedaan, maar moet ik daar niet gewoon een zeskant versie voor plaatsen, of bestaan die niet?

Deze is al eerder behandeld in dit forum mischien heb je hier wat aan

vx-12-motor-afregelen

Als je googled op: Protech T0600 300 VX 12 Vind je ook wel het een en ander oa een manual. (kon niet op maken of je een manual zoekt voor de auto of motor.
Via http://www.competitionx.com/ heb ik ook al vele manuals gevonden.
( let wel even op mijn pc weigert beide te openen door antivirus, maar pc is er nog niet zolang en heb in het verleden veel gebruik gemaakt van die site)

En het schroefje vervangen kan altijd als je maar let op het soort draad, maar is het echt nodig? hoevaak moet je hem verstellen... Is idd niet een handige plaats, maar is het wel de originele motor die erop hoort, de uitlaad iig niet de kop klopt wel maar de rest kan ik niet echt duidelijk zien.

Het rubertje zou ik me niet te druk over maken. zonder werkt ook maar een ballon en een stukje touw doet ook wonderen;) mocht je niks passends kunnen vinden

En over je ontvanger, volgens mij heb je een aan /uit schakelaar er tussen zitten, heb je die er al eens tussenuit gelaten? draden 180 graden omdraaien wil ook wel eens helpen (maar kan ook je ontvanger vern***en, dus weet zeker wat je doet. En voor ik comentaar krijg, ja ooit was het iig niet standaard) Ik heb er ook een paar met hetzelfde probleem, bij de een doet hij het wel bij de ander niet. Ik geef de schuld aan de pennen / bussen. van de ontvanger/ stekkers dat ze geen contact maken.

iig succes en zie het filmpje van hem rijdend wel tegenmoed :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet een nieuw kunstof tandwiel, iemand een id of die nog te verkrijgen zijn... De rest is inmiddels perfect

en koppelingsschoentjes nodig btw :) ik ga t niet meer doen, compleet over op Bezine en bigscale en hou zelf maar 1 nitro achter...

Back