Protech airblade met Robbe disco vleugel

Onlangs heeft mijn zoon een protech airblade (kleine 1m elektrozwever) gekregen. Dit vliegt vrij goed maar redelijk snel.
Nu heb ik hier nog een vleugel van een robbe disco liggen (1,5m)
Beide hebben geen rolroeren.
Ik zou de vleugel van de disco op de romp van de airblade willen zetten om langzamer en stabieler te vliegen.
De romp is gebogen en van kunsstof en de robbe vleugel is aan de onderkant vlak en bespannen houtbouw.
Heeft iemand een oplossing ?

dsc05998800.jpg
Even een foto ter verduidelijking

Laatst bewerkt:
Is het de bedoeling dat je de orginele vleugels later ook nog blijft gebruiken?
In dat geval zul je de vleugel aan moeten passen.
Wanneer je alleen maar de "nieuwe" 1,5 mtr vleugels wilt gebruiken is het handiger om de romp "af te snijden".
Makkelijk is dit echter niet!
Je hebt ook met de instelhoek te maken!
En wat moet die zijn????
Ik zou het niet durven zeggen. Het is namelijk een onbekende combinatie en ik weet niet of er gegevens te berekenen zijn voor de nieuwe combinatie.....

Ik had gedacht om beide vleugels te kunnen gebruiken.
Misschien is een stuk foam in de juist vorm snijden en tussen romp en vleugel plaatsen een oplossing?

heel makkelijk ;) heb dit ook is moeten doen met een vleugel...
ik heb een balsa stuk gemaakt...

vanonder de ronding van de romp mee... aan de zijkanten een boordje gemaakt dat het niet schuift zijdelings...
en aan de bovenkant vlak maar de instelhoek er in gemaakt...

dit had ik eerst gewoon ertussen gestoken en met de elastieken vastgehouden.
maar met acro vliegen kwam dit te verschuiven dus heb ik het met een simpel schoefje dat ik los en vast kan zetten het hele systeempje vastgezet.

dus eigenlijk een negatiefje gemaakt van de romp in een balsa blokje. en vanboven vlak gemaakt in de juiste graden van de instelhoek.

gewoon de kleur van de romp geven, en zie je bijna niet ;)

Back