Protech discovery slaat om

• Topicstarter Topicstarter Jeroen Sprangers
  • Startdatum Startdatum
J

Jeroen Sprangers

Guest
Hallo,

Ik heb sinds kort een protech discover gekocht.

Zo blij als een kind ging ik vandaag voor het eerst varen.
Nou ik heb het geweten, ik heb kunnen zwemmen.

Ik voer weg bij een stukje met haast geen wind. Het water was gewoon glad. Toen ik wat verder op het water kwam kwam ik in een stuk waar wat ribbeltjes op het water te zien was. Hier ging de boot helemaal plat. Zelfs als ik de zeilen helemaal los liet en richting de wind stuurde.

Ik zag het al gebeuren. De boot ging steeds dieper. Dus er naar toe gezwommen en dat was nodig. De boot zat goed vol met water.

Nu vraag ik me af wat ik verkeerd heb gedaan. Ik lees namelijk verhalen over mensen die met harde wind zeilen en zelfs in planee gaan.

Daar moet ik dus niet aan denken want dan heb ik denk ik een duikboot.
Maar dat snap ik niet aangezien mijn bootje haast dezelfde afmeting heeft als een micormagic.

Wie kan mij helpen?

Ken het scheepje niet echt, maar ik vermoed dat bij het windje je bootje even wat teveel op z'n zij is gegaan en er een hoop water daar het luik is binnengelopen... dat luikje is duidelijk niet erg waterdicht, anders zou je boot niet zo nat geweest zijn.

Simpele oplossing: met tape rondom dichtkleven ;)

weet iemand hoeveel gewicht er aan een micromagic hangt?

Je schrijft: er is een hoop water binnengelopen via het luik.
Dan heb je volgens mij ook niet e.e.a. gecontroleerd voordat je ging zeilen.
Voordat je gaat varen kun jet het beste afplakken met tape, daar zie je niets van als je aan het varen bent op het water.
Ik neem aan dat in de doos ook het kielgwicht zat en dat deze van het juiste gewicht zal zijn dus daar zal het niet aan liggen.
Deze bootjes gaan nu eenmaal snel schuin en is het dus zinvol om het luik goed waterdicht te maken voordat je gaat varen.

Pendelaar

Kijk ook even naar de verhouding tussen opp. zeilen en het gewicht aan de kiel.

Back