PROTECH-F15 op electro

Omdat dit mijn eerste elektro is had ik graag jullie input gehad betreffende een jetmodel in de .25 klasse Technical Specifications:
Wingspan: 880 mm
Length: 1080 mm
Wing Area: 22 dm²
Weight: 1350 g
Motor: .25 IC engine (zou hiermee wel licht onderpowerd zijn) best os max32ax
maar die ik nu om wil bouwen voor elektro
Ik had gedacht aan spitz 40 60A esc. brushless motor in de neus 4c lipo 9X9 prop etc..... ik ga ook een setje light weigth retracts inbouwen,



specs voor de spitz
SPITZ 40 BMI 410/530 W

Application 2~3m glider/Sport/Aerobatics
Axle :5 mm
Current : 15~35 A
Diameter : 37 mm
Efficiency : 82 %
KV rpm/V :890
Length magnets :48 mm
Max. Power : 530 W
Model weight : 3000 g
NiMH & NC cells : 10~16
Nominal Power : 410 W
Peak current : 45~60 A
Rec. Prop. 11V 13x6
Rec. Prop. 15V 12x6
Rec. Prop. 18V 11x6
Rec. Prop. 7V 14x6
Weight : 168 g
Wat denken jullie van deze setup?
betere oplossingen zijn altijd welkom
groetjes en thanks voor de info
Rudi
 
Tja geen reactie...... :( spijtig.....Ik had wel anders verwacht
komaan electropiloten ................................
Grtz
Rudi
 
't houdt niet altijd over qua reacties hierzo; zeker als de vragen wat ingewikkelder worden...

probeer eens uit te rekenen wat die kist gaat wegen met motor, lipo etc.
neem 10% van het gewicht voor de motor

de F15 zal wel snel gevlogen moeten worden, dus zoek een motor die een klein propje (zoals aanbevolen bij brandstof?) voldoende snel rond kan draaien (hoog kv)
 
Je hebt daar een hoge spoed op die prop, en dat toestel zal wel vliegen daarmee, maar ik vraag me af of die motor genoeg toeren draait om alles uit de kan te halen.
Als ik in Drive calculator die spits met een vergelijkbare axi 2826/10 dan zal je met 4s op 9x9 op een 110KM/h zitten.40Amps, met 6 lipo's en een 7x7 op 160KM/h 28AMps 17500Rpm en 1200 gram trekkracht.

Met een AXI 2826/06 (1490KV) heb je op 4s 6,5X6,5 18000 toeren 160KM/h 955 gram 35,6Amps en met 7x7 ook 160KM/h 1223 gram 46Amps

Dit zijn berekende waardes dus wat het in de praktijk zal doen... zal je moeten uittesten. Hou er ook rekening mee dat een prop kan uit elkaar vliegen als de toerentallen oplopen. Wat me ook interessant lijkt is om eens te experimenteren met klapprops want hier kan je hubs +5° voor kopen die een grotere pitch geven.

Groeten Val
 
Bedankt voor de informatie,ik ben toch weer een beetje wijzer geworden :lol:
De Spitz motor zal het nu zeker niet worden vanwege het te lage toerental rpm/v
Maar de axi ga ik zeker in overweging nemen...thanks Val.........
Grtz Rudi
 
Back
Top