protech gyro nt 420 probleem (zoom 425)

:confused:hallo.

hoe weet ik of dat mijn gyro nog wel werkt?

ik heb namenlijk het probleem dat heli blijft draaien en niet te zuinig.

als ik de gyro aanzet en doe mijn heli van links naar rechts de reageerd deze wel.

ik heb zel een platform gemaakt om mijn heli optezetten ik heb dit gemaakt van een groote lager schaal.

als ik voor heen mijn gyro deed afstellen deed ik het op deze manier
maar nu blijft de heli maar rond draaien ik weet niet wat ik fout doe of is mijn gyro defect?

de ontvanger die ik gebruik is een multiplex rx7 en de zender is een esky 6ch 35mhz. de servo van de staart reageerd ook vrij heftig op minimale
stick bewegeing.

ik ga wel mijn zender met ontvanger vervangen voor een cockpit mm7.

ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor mij ps. de heli is gloed nieuw.:confused:

Klinkt alsof de gain te laag staat in normal mode, of mogelijk reageert de gyro de verkeerde kant uit.

Groet, Bert

kan het niet zijn dat de gyro gewoon weg niet met mijn zender werkt.
ik heb verder geen instelmogenlijkheden op mijn zender zoals voor de gain.

de servo beweegt wel maar komt ook weer terug in zijn nul stand als ik de
stick van links naar rechts doe ik dacht dat deze dan zou blijven staan in de stand die ik hem zet.

ik doe dit alles zonder draaiende motor.

er zit ook geen rev. schak op de gyro.

Heb je geen draainknop op je zender voor de gain? of misschien aan de pc hangen?
Of wellicht zit te gain verstelling op de gyro zelf.
Het klinkt zowieso alsof je gyro in Rate mode staat. Dan kunnen er nog 2 redenen zijn waarom hij rondraait.
1-je correctie richting is verkeerd om
2-je middenpunt van de sero/aansturing is fout

kan het niet zijn dat de gyro gewoon weg niet met mijn zender werkt.
ik heb verder geen instelmogenlijkheden op mijn zender zoals voor de gain.

de servo beweegt wel maar komt ook weer terug in zijn nul stand als ik de
stick van links naar rechts doe ik dacht dat deze dan zou blijven staan in de stand die ik hem zet.

ik doe dit alles zonder draaiende motor.

er zit ook geen rev. schak op de gyro.

Als ik me goed herinner, werkt deze gyro alleen in HH als het enkele pennetje op de puls van kanaal 5 aangesloten is (en de zender uiteraard van een kanaal 5 voorzien is). Als je dat enkele pennetje niet aansluit, werkt hij standaard in normaal mode en kan niet in HH werken. De gain stel je dan met het potmetertje op de gyro in.

Hij heeft geen reverse schakelaar. Dat gaat bij die gyrootjes tamelijk knullig: werkt hij verkeerd om, dan moet je de gyro ondersteboven op je heli plakken.

Wat nog een mogelijkheid is, is dat je de gyro verkeerd gemonteerd hebt. Dan zou je hekrotor moeten reageren als je de heli voorover/achterover of zijdelings kantelt.... De meeste gyro's liggen plat, deze gyro moet je op zijn zijkant zetten. Gewoon even de gyro van de heli halen, en door hem met de hand te bewegen, bepalen langs welke as hij gevoelig is....

Groet, Bert

vandaag een nieuwe gyro gemonteerd de nt 420 was dus defect.

heb nu een nt 410 gebruikt die wel werkt als het goed is is het probleem nu opgelost ga het zo even probeeren.

Back