protech nitro blast?

• Topicstarter Topicstarter lorenz
  • Startdatum Startdatum
L

lorenz

Guest
wat zijn julie meningen over de protech nitro blast?
bedankt

(heb de zoekfunctie gebruikt)

mvg lorenz

Heb hem hier thuis staan. Krachtig wagentje. Heb er al plezier van gehad. Alleen gaat de Slow Gear (zo staat het in het boekje vermeld) (= is een tandwieltje van plastiek) elke keer stuk. Is dus aan te raden dat te vervangen in een metalen of iets dergelijks. Voor de rest geen klagen over. Wij hebben een grote tuin waar ik me kan in uitleven en ik moet zeggen, hij vliegt over het gras :p . Mocht je nog vragen hebben of iets dergelijks, laat je me maar iets weten ;) .

hoelang heb jij de auto al?
en hoe duur is zon tandwieletje ong.?
bedankt

Ik heb de auto denk ik nu zo'n 4/5 maand (weet het niet precies :? ). Ivm dat tandwieltje, daar ga ik nu zelf dinsdag ofzo voor gaan kijken. Zal je de prijs weten te zeggen :wink: . Maar als je bekijkt dat een plastieken tandwieltje 7 en een beetje euro is, dan wil ik gerust wat meer geven aan een metalen wanneer dat langer blijft leven.

hoeveel tankjes gaat t plastice tandwieletje ong. mee? :roll:

bedankt

eentje :lol: . Hoe ik het doe weet ik niet maar het is verdorie wel vervelend. Maar ik rij wel in gras van redelijke hoogte en allicht bij eens door te trekken aan de hendel en dat een paar keer na elkaar = kapot :D . Maar met een metalen zou het moeten opgelost zijn denk ik. Zal bij gelegenheid eens filmpje posten :P . Als je nog meer info of foto's wil, voeg me dan maar toe op msn hoor :wink: .

keeperke126 zei:
eentje :lol: . Hoe ik het doe weet ik niet maar het is verdorie wel vervelend. Maar ik rij wel in gras van redelijke hoogte en allicht bij eens door te trekken aan de hendel en dat een paar keer na elkaar = kapot :D . Maar met een metalen zou het moeten opgelost zijn denk ik. Zal bij gelegenheid eens filmpje posten :P . Als je nog meer info of foto's wil, voeg me dan maar toe op msn hoor :wink: .

Check eens of je teveel speling hebt tussen je motor tandwiel en je gear tandwiel. Als ze teveel uit elkaar staan, zijn de tandjes zo weg. :(

Heel veel auto's hebben kunsstof tandwielen, zo ook mijn serpent. Geen probleem als je alles goed monteert.

Het beste kun je een heel dun papiertje tussen de tandwielen doen, zo kun je de afstand tussen de tandwielen heel klein maken, maar toch niet te strak.

Is het proberen waard.

Greetzzzzz

Ken ik allemaal die trukjes om het na te kijken en ze staan, naar mijn weten, perfect. Dus dat is het niet ;) . Toch bedankt voor de tip.

Hallo,

Blijkt dat ht slow gear T0683.029 niet meer leverbaar is. Heb prijs gevraagd aan een tandwielmaker om mij prijs te maken voor dit wieltje in aluminium. Anders heb ik nog een volledige nitro blast in reserve onderdelen. Alé toch bijna alles...

hallo, Ja hoor je vind er wel op google, maar heb al de 2 shops gecontacteerd en het is niet meer voorraadig, ook niet meer bij leverancier. Ik had daar ook al aan gedacht om gewoon de 2 tandwielen appart te zoeken en dan samen te stellen.

Ik ben nu bezig met het tandwieltje te tekenen in sketchup en dan 3D te laten printen. Je weet nooit hé. Moest je 1tje vinden, laat maar weten. :)

Ja hoor, het tandwieltje 'slow gear' is toegekomen na het zelf tekenen in sketchup 3D laten printen door shapeways.
Zit nog e klein foutje in maar zou zo kunnen rijden. Morgen monteren en testen.

Ben benieuwd want geprinte onderdelen zijn meestal niet echt sterk....

Tandwieltje was sterk, kon het toch niet breken. De interne diameter was nog iets te groot. een volle mm verkeerd waar de kogellagers komen. Heb een nieuwe besteld en zou 26/10 moeten ariveren. Hou jullie op de hoogte. (het is wel iets over 10€) 4€ voor het wieltje te printen, en 6 verzending via schapeways.com

ok, het zit gemonteerd en gaat goed. ik ga voor anderen die dit slow gear nodig hebben de link op shapeways.com activeren. Ik heb een foto genomen waar het gemonteerd is

ik vermoed ook niet dat het lang zal mee gaan eigenlijk... Stukken van shapeways 9 op 10 via SLS gemaakt in polyamide. Als de originele bv ABS was, dan is deze wellicht beetje sterker, maar nu ook de wereld niet. Leuke toepassing wel.

Hallo, het zal wel sneller slijten dat wel, maar de wagen is hierdoor niet voor de vuilbak. Hab nog andere onderdelen liggen voor iemand die stukken zou nodig hebben van een nitro blast.

Back