protech phaser 4 handleiding.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door dr.dodo, 1 jun 2013.

  1. dr.dodo

    dr.dodo Guest

    na lang zoeken via google en uiteraard hier me toch maar aangemeld om een vraag te stellen.
    hopelijk in de juiste sectie van het forum..
    na wat jaartjes mijn protech phaser 4 weer uit de kast gehaald om hem in de verkoop/ruil te zetten.
    er zijn echter nog een paar onderdelen die ik nodig heb.
    o.a aandrijfas voor en een wiel lager.
    maar aangezien ik geen handleiding er bij heb word het zeer lastig om iets te vinden,zonder de daarbij behorende produkt nummers.
    alle handleiding die ik zover via google gevonden heb liepen uiteindelijk dood..

    mijn vraag is dus of iemand weet waar ik een handleiding in bv pdf bestand kan downloaden of er een heeft liggen waar die niks meer mee doet of bv foto's van wil maken en die naar mij toe zou willen mailen.

    bij voorbaat hartstikke bedankt.

    groet bas
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ben bang dat je moet vrezen... Net als voor de onderdelen overigens...

    Protech/Promodels is een paar jaar geleden afgebrand incl. de voorraad onderdelen..
    Je moet het dus van hele oude voorrraad of 2dehands hebben als het gaat om onderdelen.
     
  3. dr.dodo

    dr.dodo Guest

    hey savage bedankt voor je reactie.

    ik was er inmiddels inderdaad achter gekomen van die brand.
    maar vandaag een belletje gedaan naar hobma modelbouw en die wist mij te vertellen dat er nog wel onderdelen te verkrijgen zijn via pro models in belgie , mits ik de onderdelen nummers heb.

    ik begreep van hem dat protech wel door is gegaan maar wel alle oude modellen er toen zijn uitgegaan.
    maar dat ik met een beetje(waarschijnlijk veel) mazzel oude onderdelen nog wel moet kunnen krijgen.

    ik kan ook eventueel onderdelen van een HongNor (Ofna) MBXbuggy gebruiken maar daar heb ik uiteraard ook geen handleiding van :(
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Van wat ik weet heeft Pro-models (Pro-tech na de brand zeg maar) ook niks meer , die hadden nog wat voorraad tot de brand waarna de ellende helemaal begon.

    Daarom zei ik ook al oude voorraad of 2dehands.
    Zal sowieso moeilijk zijn aangezien het model al een jaar of 10~15 oud is....
     
  5. dr.dodo

    dr.dodo Guest

    ..diepe zucht:(

    waarschijnlijk al een verloren zaak dus...

    ik heb ook een mailtje naar pro models gestuurd met de vraag of ze nog een handleiding en onderdelen hebben.
    hoop na het weekend een reactie te hebben.

    op mp staat er op het moment ook een te koop voor 125 euro , die gene in ieder geval een mailtje gestuurd of hij foto's van de handleiding wou maken.
    hopelijk krijg ik die.

    als uit mijn zoek acties uiteindelijk blijkt dat er inderdaad niks meer te krijgen is , is het positieve wat er uiteindelijk uit komt dat mede phaser eigenaren in ieder geval niet verder hoeven te zoeken en alle info uit dit draadje kunnen halen.

    ik laat het van de week weten als ik een reactie van pro models heb.

    iig nog bedankt :D
     
  6. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
  7. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  8. Mojos

    Mojos

    Lid geworden:
    21 apr 2013
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Blankenberge , België
    Inderdaad de fabriek is afgebrand.
    Maar ik heb een 4 tal maanden geleden wel nog aan onderdelen kunnen komen.
    Zo'n c- blok's . Maar aan de trekstart niet meer kunnen komen, en een start box moeten aankopen. Is een duur grap geweest :eek:
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Aangezien Protech Force motoren gebruikte zou een trekstarter niet zo'n probleem geweest moeten zijn.
     
  10. dr.dodo

    dr.dodo Guest

    hallo,

    mijn excuses van me late reaktie....

    wegens prive omstandigheden een tijdje afwezig geweest.

    in ieder geval hartstikke bedankt voor jullie reaktie's.

    en vooral voor de handleiding pinty!

    die was echt een pain in the a om te vinden :p

    ik ga er meteen mee aan de slag.
     
  11. dr.dodo

    dr.dodo Guest

    van zo'n force motor heb ik nog wel de handleiding althans van de 21R/ABC mocht je daar interesse in hebben mojos , dan maak ik een foto van de voor en achter kant en stuur ik je die op. staan i.i.g wel de nummers op voor de trekstarter onderdelen.
     
  12. dr.dodo

    dr.dodo Guest

    net contact gehad met promodels.
    kruiskoppeling waar ik alleen het asje van nodig heb komt in een complete set voor 61 euro..
    en de center drive shaft komt op 12 euro maar is gek genoeg niet meer lever baar.

    ik ga met beide onderdelen en een schuifmaat naar een rc winkel toe om te kijken of er iets met dezelfde maat te vinden is.

    die as van de kruiskoppeling heeft maar aan een kant een kop dus de andere kant kan ik eventueel op maat zagen.
     
  13. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    en anders eens kijken op de site van conrad.
    die heeft ook veel maten voor weinig.
     
  14. dr.dodo

    dr.dodo Guest

    zie inderdaad dat ze daar ook aardig wat hebben, maar bij veel dingen staat alleen de lengte dacht ik. bv cardanas 97 mm , maakt de diameter niet zoveel uit dan? en de grote van de kop aan beide kanten? of is dat juist bij nitro auto's wel vrij standaard.

    ben op het moment niet thuis maar zal straks eens vergelijken of ik de maat die ik nodig heb tegen kom.

    i.i.g nogmaals bedankt
     
  15. JustinThunder

    JustinThunder

    Lid geworden:
    16 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Rijsenhout

Deel Deze Pagina