Protech Promax RS wil niet lopen

Hallo rc fanaten,

Sinds kort heb ik een protech promax met 3,5 cc motor. Nu heb ik van de week een ander uitlaat erop gezet, en sinds die start hij wel maar ongeacht het toerental zakt hij weg en slaat uit en krijg hem dan ook moeilijk meer aan.

Ik heb de slangen nagekeken op lekkage, gloeiplug gewisseld, carb 2 keer schoongemaakt.

Iemand een suggestie wat het kan zijn?

Alvast bedankt

Ik ben geen nitro deskundige maar dit zou je kunnen proberen. Als je een andere uitlaatje gekocht heb dat je de instelling van de motor moet veranderen.

Plaats weer eens de oude uitlaat terug, en kijk wat er gebeurd.
Zorg iig je glowdriver goed vol zit

Zet met de nwe uitlaat de carb op flush (fabriek instellingen)

Zoals ik al aangaf is de uitlaat ook je brandstof pomp. Verander je de uitlaat verander je dus de pomp en dus zoals fastrockets (zowaar!) terrecht opmerkte zal je opnieuw moeten afstellen.

Ik heb nu dus weer de originele uitlaat er onder, maar om hem nu te starten moet ik de gas trim vol open zetten. Ook blijft ie alleen maar rijden met de gas trim open. Wat kan dit zijn ? Gloeiplug ?

Dat kan de gloeiplug zijn maar het kan ook de stationair of de koppeling zijn.
Zet de auto op een blok met de wielen vrij, als je hem dan wel kunt starten en de wielen draaien bij stationair is het de koppeling.
Zo niet, haal het luchtfiler eraf en bekijk de spleet die de carburateur laat staan als die maximaal dicht is (vol rem), hij moet dan iets van 1 tot 1.5mm open staan. Sluit die in zijn geheel is het de stationair (idle) schroef die je iets in moet draaien. Zorg ook dat de gasschuif tegen de stationairschroef leunt als je het gas niet aanraakt.

Maar met de trim verder open om te starten is vrij normaal.

Back