Protech radical xt handleiding?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door x_Gecko_x, 6 mei 2016.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Even gekeken, die Supaglow heeft 20% olie, voor een automotor is dat wel erg veel.....
    Maar als je niets aan de afstelling gedaan hebt snap ik wel waarom het dan op Merlin niet zo goed liep.
     
  2. x_Gecko_x

    x_Gecko_x

    Lid geworden:
    6 mei 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    westervoort
    Ik wil hier geen brandstofoorlog ontketenen. Mijn bevinding is dat hij met merlin brandstof vaak afsloeg en met deze doet hij dat niet. (maar wat ik al zei het kan komen omdat die merlin brandstof veel ouder is en ik weet niet hoe de vorige eigenaar er mee omging). Dus wie weet had ik hetzelfde resultaat als ik een liter nieuwe merlin brandstof had gehaald..
     
  3. x_Gecko_x

    x_Gecko_x

    Lid geworden:
    6 mei 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    westervoort
    Heb de motor wel even naar de basis instellingen gezet zoals in dit topic genoemd worden. En van daaruit eerst stationair afgeregeld en daarna de hoge toeren.
    Dit had ik ook al gedaan bij de merlin brandstof maar Ondanks dat hij mooi liep sloeg hij vaak abrupt af met nog genoeg brandstof in de tank en leiding. En dat is mij met deze brandstof nog niet gebeurd
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Kan ook zijn dat je motor op is, veel olie verhelpt de lek tussen zuiger en cilinder nog een beetje.....
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  5. x_Gecko_x

    x_Gecko_x

    Lid geworden:
    6 mei 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    westervoort
    Dat zou misschien ook zo kunnen zijn. Maar hoe oud het motortje is durf ik niet te zeggen. Maar mocht hij met deze brandstof dezelfde problemen krijgen dan kan ik dus aannemen dat de motor op is?
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als er een trekstarter op zit kun je het heel makkelijk testen. Til de auto aan de trekstarter omhoog, als die een paar slagen door gaat maar dan blijft hangen is het goed. Mocht die helemaal niet mee omhoog gaan is je compressie weg.

    Nog even over de brandstof. 20% olie is veel te veel voor auto motoren. 12% is mooi zat en liefst ga ik nog iets lager (9 a 10 %) en wij rijden met onze 2.11 cc motoren op 16%

    M.v.g. Mark
     
  7. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Nog even wat gezocht naar die brandstof wat je nu hebt. Lees de volgende tekst maar

    Supaglo contains 16% E.D.L. (synthetic oil) and 4% castor oil plus up to 25% nitromethane. It is designed for the highest power engines running at maximum output for very extended periods in installations where the cooling is less than adequate. It is particularly suited for Ducted Fans, Racing Boats, High Powered Helicopters on High Nitro plus Any Engine where the manufacturer specifies around 20% oil and the user wants the advantages of a synthetic.

    Dus niet voor auto's ;) Voor auto's is dynaglow beter, zie de volgende tekst.

    Dynaglo contains 8% E.D.L. (synthetic oil) and 2% castor oil (to fine-tune combustion characteristics) plus nitromethane up to 25%. Dynaglo, the first universally successful synthetic fuel, has notched up major contest wins all over the world and is the range preferred by the 'professional' modeller due to the extra power it produces plus the snappy throttling.

    Dit is allemaal van de site van modeltechnics gehaald.

    M.v.g. Mark
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je echt Supaglo geadviseerd mee hebt gekregen had ik dat niet van Hobma verwacht.
     

Deel Deze Pagina