Protech radical xt handleiding?

Hallo allemaal,

Mijn naam is Niels ik ben 27 jaar oud en ik heb van mijn broertje een brandstof rc auto gekregen om op te knappen.
Het gaat hierbij om een "Protech Radical XT" het chassis is vergelijkbaar met een "T2M Storm Pirate"

Ik ben niet thuis in deze hobby maar ben behoorlijk technisch aangelegd en heb wat vragen waar ik niet helemaal uitkom.

Als eerst een kleine toelichting. dit model reed niet toen ik hem kreeg en heb hem allereerst helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, waar nodig gesmeerd en toen weer gemonteerd, dit bleek wat lastiger dan verwacht omdat ik geen onderdelen tekening van dit model kon vinden laat staan een handleiding.

nu is mijn vraag: Heeft er hier iemand een link naar de handleiding?

Ook lukt het mij niet om de motor goed te laten draaien, hij lijkt te hoog stationair te lopen aangezien hij bij het laagste toerental al aandrijft, als ik de rem loslaat begint hij te rijden en in toeren te klimmen, geef ik dan gas dan slaat hij vaak af.
de motor is wat ik zo kan zien een SH .18 Nitro Motor Ik sta open voor suggesties.

Bedankt voor jullie moeite
 
de koppeling zijn 2 aluminium halve cirkels met een veer eromheen deze kunnen vrij bewegen. welke lager kan kapot zijn?
 
Lagers van je clutchbell. Die kunnen kapot zijn of vast zitten, draait de clutchbell wel soepel?

Als je hem van de grond af laat optoeren en je zet hem ineens neer, wat gebeurd er dan? Als hij meteen afslaat is het meestal de koppeling/lagers.
 
de clutchbel draait soepel en snel rond als ik hem een zwaai geef. heb hem nog niet als hij op toeren is op de grond gezet. maar als ik hem op de rem hou en laat lopen en dan op de grond zet dan gaat hij door de rem heen zachtjes rijden als ik de rem loslaat dan begint hij zelf in toeren te klimmen zonder dat ik gas geef. als ik dan gas geef slaat hij vaak af
 
Je kunt er van uit gaan dat de basis instelling als volgt is:

Hoofdsproeier; 3,5 volle slag open vanaf geheel dicht gedraaid.
Lage toerensproeier: 2,5 volle slag open vanaf geheel dicht gedraaid.
Stationair: gasschuif ongeveer 1mm geopend. (luchtfilter eraf halen en even in je carburateur kijken hoeveel de gasschuif geopend is...)

Als het goed is staan de sproeiers met deze instelling ongeveer 'flush' met de behuizing (of te wel ze staan bijna gelijk aan de behuizing)
 
Thnx ik ga het met die instellingen nog eens proberen. De lsn staat als ik hem vergelijk met jou instellingen veel te arm (lean) ingesteld. Die handleiding is ook erg handig veel exploded views van gelijke onderdelen THNX.
 
nou ben weer bezig geweest.. de koppeling trilt omhoog in het koppelingshuis en schiet dan van de metalen pin af en klemt zich tussen de clutch bell en de aandrijving. en hierdoor blijft hij aandrijven.
heb de pinnen iets naar buiten getikt en nu draait hij stationair.
alleen nu als ik een paar x heen en weer heb gereden slaat hij heel abrupt af waar zou dit door kunnen komen?
De koppeling is wel aan vervanging toe aangezien deze ovaal is gesleten ipv rond
 
Als de clutchbell ovaal is heeft er gewoon iemand een tang op gezet.
 
De clutchbell is gewoon rond. Maar de koppeling zelf. De aluminium halve maantjes met de veer erom. Die zijn ovaal weggesleten. En die horen rond te zijn.
 
Waarom overgestapt van Merlin naar een andere brandstof? Merlin werkt prima namelijk. Rij al jaren met Merlin en nog nooit problemen mee gehad.

M.v.g. Mark
 
De brandstof was bijna op en al aardig oud. Jaar of 5/6. En bij hobma verkopen ze geen merlin. En toen heb ik op hun advies die andere brandstof genomen met hetzelfde methaangehalte 10%. En daar loopt hij mooier op en start ook beter. (maar dat kan ook komen omdat het gewoon nieuwe brandstof is....
 
Back
Top