Protech Razor

Tiidje geleden dit toestel gekocht.

Dsc00444.jpg

Hij is licht gebouwd ,mischien een beetje te. De neus is er eens af toen ik een toerental meeting aan het doen was met een 11x6 prop erop.
En het onderstel is geen staal (wat je na elke landing moet rechten).

Dsc00445.jpg

Nu zit er een beetje glavezelversterking in de neus (het is vandat gaas die gebruikt wordt om naden van plaasterplaten te versterken) ,de motorspant is een aluminium hoekprofiel met serieuze gaten erin voor de koeling en het gewicht.

Dsc00447.jpg

De motor is een axi 2814/12 en de prop is een 12 x 8"

Voorlopig vlieg ik op een 2 cellen 3200 kokam.
De belasting is 35 Amp.
Hiermee gaat het niet te snel, maar wel verticaal zonder moeite (waarschijnlijk te wijten aan een goed rendement).doch de prop houd een beetje tegen bij aanduiken en zo. dus volgende setup wordt een kleiner en snellere prop.

Dsc00446.jpg

Het toestel weegt 3 tikjes meer dan een kilo, En is zeer leuk te vliegen mede door de doseerbare power die je niet in de steek laat. eventueel al als 2 de vliegtuig voor een beginner rolroer uitslag is 8 mm met 50% D/R.

Zijn er nog mensen met het zelfde vliegtuig?

Groeten

ik had een paar vraagjes aan Val gesteld en kreeg dit antwoord; inderdaad wel handig om hier te posten...

hallo, Ik vlieg hem momenteel met 3s en een 10x6 aeronaut erop dit met de zelfde 2814/12 . (axi 2820/10 is waarschijnlijk helemaal de max)

Nu gaat i al veel minder door in het verticale maar hij blijft nog net een tijdje op de prop hangen wat het gemakkelijker maakt om hem te laten kantelen.wingover enzo. het zou wel kunnen dat dit aan men accu ligt want het is maar een 2000 Mah,waardoor de spanning waarschijnlijk snel inzakt.

ALs ik van jou was dan plaatste ik minsten een 3Ah - 4Ah

de onyx ken ik niet, maar de summit vliegt bij ons op de club deze heeft weliswaar een ondelirggende vleugel maar het vliegt zeer strak ook met weinig vermogen/snelheid. speed 600 moet je niet aan beginnen vee

Wat ik nog veranderd heb aan men Razor is het hoogteroer,daar staat nu 32% d/r op en dat is veel beter om te landen.

verder is dit een toestel waar ik nu een half jaar mee vlieg en wat ik gebruik om er in te komen als ik een week niet gevlogen heb.

Groeten succes

Ik dacht dat ik de uitslag van men roeren in men vorige post geplaatst had.

bij deze Ailerons up 8 mm differentieel 50%
Richting volle uitslag
hoogte 10 mm up, atv op 50%voor down en -32% exponentieel, dat is een omschakelmode om de curve van je stick te veranderen. bij een lichte sturing reageerde het model te heftig dit is met de exp aangepast zonder de volle uitslag te verliezen.
Bij piepschuim vliegers moet je deze soms wat heftiger zetten.

Ik ben pas tijden het typen er achter gekomen dat het niet de d/r(dual/rate) maar de exp functie is die ik bedoelde deze zitten in het zelfde menu in men zender.

-3 lipo's inderdaad

ok duidelijk en bedankt voor de info
dit soort handigheden gaan aan mij voorbij, want ik vlieg met een Skysportzender

gr. Dennis

Back