Protech shaft 12 nitro

Hallo allemaal
Ik ben danny en heb sinds een week een 2de hands protech shaft 12 nitro met een protech shaft 12 rs motor.
Nou probeer ik hem stationair telaten lopen maar mijn wielen blijven draaien hoe ik hem ook afstel.

Mijn main needle staat 6 halve slagen open mijn lucht toevoer staat 1 mm open als hij neutraal staat.

Verder zie ik nog een grote schroef achter de uitlaat maar die kan ik niet afstellen als hij loopt

Mijn vraag wat kan ik nog meer proberen ??

Hoe hoort een koppeling er uitzien ?
Heb net men motortje uit elkaar gehaalt en zie wel een plastic achtig rond ding met veren die er niet helmaal onbeschadigt uitziet.

Dat ronde ding bestaat uit 2 of 3 delen die scharnieren over een pen. Of er zit een veer omheen getrokken of ieder deel heeft een eigen veertje. Als 1 van die 2 of 3 delen vrij kan scharnieren is het fout.
Voor de toeren ontstaat er een middelpunt vliegende kracht waardoor de delen naar buiten willen komen. De veer/veertjes bepalen het toerental waarbij het gebeurt.
Een slappe veer of gebroken veer kan (en zal) vaak het probleem zijn.

Verder als de klok erop geschroefd zit moet deze vrij kunnen draaien, loopt deze aan is er iets fout.

Thnx
De koppeling is afgebrokkelt heb de restjes er tussenuit gehaalt en heb zojuist mijn eerste 2 meter gereden toen stopte de auto er mee haha wilde net opnieuw starten maar men glowstick was leeg dus morgen nog maar een x proberen :D

Ps de veertjes zaten nog wel strak

Laatst bewerkt:
Back