Protech Skyraider

• Topicstarter Topicstarter 93han
  • Startdatum Startdatum
9

93han

Guest
Hallo allemaal,

Sinds 18 december :bday: heb ik een Protech Skyraider.. Gekocht bij www.eheli.be! Dit vliegtuig is een kopie van de easystar met dezelfde vliegeigenschappen. Omdat de easystar zo goed verkocht, wilde andere dit namaken. Zo'n nagemaakte easystar is dus de Skyraider van het merk Protech. Ik zou voor dit vliegtuig gaan, i.p.v. de easystar, want dit vliegtuig heeft precies dezelfde eigenschappen, alleen nog 3 pluspunten meer, en dat zijn:
* Rolroeren, voor rugvluchten etc.
* Simulator, de afstandsbediening is aan de computer te koppelen
* 129,- euro RTF op www.eheli.nl (Easystar RTF 190,- euro)

Dit even over het vliegtuig, maar nu nog een paar vraagjes, die hopelijk snel beantwoord kunnen worden:
* Is er een andere accu te verkrijgen voor dit vliegtuig? Ik heb nou een lipo 1000mAh 7.4 volt accu, ik wil graag een langere vliegtijd?
* Mijn accu (zie hierboven) is ingedeukt in de voorkant, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
* Weet iemand misschien nog een beter landingsgestel voor dit toestel, hij zakt er zo door heen!:-(

Spanwijdte 1,30 m.

Meer foto's op mijn website: www.modelvliegen.uxl.nl

Groeten Han

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd, met je verjaardag en ja aanwinst!!!
Al een luchtdoop gedaan, of al op de sim gevlogen?

zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de protech skyraider ?
ik ben van plan om ook te beginnen met rc vliegtuigen, dus vroeg ik me af of dit een goed alternative is voor de easystar.

Hoe weet jij dat, heb je ze allebei of met allebei gevlogen? ;)

Klopt, maar zoals je weet is de protech skyraider een nagebouwd model van de easystar omdat deze zo goed verkocht! Dus ook hetzelfde vliegbeeld...

Wil iemand antwoorden op mijn bovenstaande vragen?

Groet

Ja, zeker wel, daar kan ik 8x zo lang mee! Weet er iemand antwoord op mijn andere vragen?

Ik heb m'n skyraider gecontroleerd maar ik miste een servo arm! Het stokje tussen de servo, en de klep. Waar hij aan de klep wordt verbonden ben ik ook verloren, hoe is het mogelijk? Door de fabriek ingebouwd!

Mijn vraag luid: Waar kan je zo'n servo arm(stokje) + zo'n vastmaak dingentje los kopen?

Het betreft een B160 Servo..

Hier wat foto's voor een beter beeld:

dscf2534ps6.jpg

Het probleem zit bij het linker rolroer!

dscf2538rj4.jpg

Hier iets dichter bij!

Ik hoop op reactie!

Groeten Han

Je mist geen servo-arm maar een stuurstang. De servoarm is het witte armpje wat nog wel aan de servo zit zo te zien. En wat jij de klep noemt is een roelroer of aileron.
Stukje 1mm staal halen bij de modelbouwwinkel en roerhoorntjes.
Armpje nabuigen, hoorntje er op lijmen en klaar.
O en je andere vragen; hoe zou iemand kunnen weten hoe er een deuk in je accu is gekomen....? Waarschijnlijk door een knal tijdens transport. Het is een Lipo dus even voorzichtig als je hem gaat opladen (ik hoop dat je wel een Lipolader hebt? Lipo's kunnen echt alleen met een Lipolader opgeladen worden!). Als hij bol wordt niet meer gebruiken.

Maar als ik jou was zou ik er mee terug gaan. Je mag verwachten dat er een goede accu bij zit en ook het stuurstangetje moet er natuurlijk bij zitten.

Landingsgestel; voorzover ik weet heeft een Easystar geen landingsgestel? Als dat van jou te zwak is zou je iets dikker staaldraad kunnen kopen dan er nu onder zit en zelf een nieuw buigen. Je kunt het ook weglaten en hem op zijn buik landen. Als het gras hoger is dan zéér kort gemaaid werken die kleine wieltjes toch niet en slaat hij over de kop. Je kunt er nu eigenlijk alleen mee op beton of asfalt landen en dat zou ik nog even niet doen als ik jou was.

Tot slot; rolroeren zijn niet voor rugvlucht maar om bochten te maken.

Leuke website heb je trouwens!

Laatst bewerkt:
Je mist geen servo-arm maar een stuurstang. De servoarm is het witte armpje wat nog wel aan de servo zit zo te zien. En wat jij de klep noemt is een roelroer of aileron.
Stukje 1mm staal halen bij de modelbouwwinkel en roerhoorntjes.
Armpje nabuigen, hoorntje er op lijmen en klaar.
O en je andere vragen; hoe zou iemand kunnen weten hoe er een deuk in je accu is gekomen....? Waarschijnlijk door een knal tijdens transport. Het is een Lipo dus even voorzichtig als je hem gaat opladen (ik hoop dat je wel een Lipolader hebt? Lipo's kunnen echt alleen met een Lipolader opgeladen worden!). Als hij bol wordt niet meer gebruiken.

Maar als ik jou was zou ik er mee terug gaan. Je mag verwachten dat er een goede accu bij zit en ook het stuurstangetje moet er natuurlijk bij zitten.

Landingsgestel; voorzover ik weet heeft een Easystar geen landingsgestel? Als dat van jou te zwak is zou je iets dikker staaldraad kunnen kopen dan er nu onder zit en zelf een nieuw buigen. Je kunt het ook weglaten en hem op zijn buik landen. Als het gras hoger is dan zéér kort gemaaid werken die kleine wieltjes toch niet en slaat hij over de kop. Je kunt er nu eigenlijk alleen mee op beton of asfalt landen en dat zou ik nog even niet doen als ik jou was.

Tot slot; rolroeren zijn niet voor rugvlucht maar om bochten te maken.

Leuke website heb je trouwens!

Zo, ik heb weer heel wat geleerd!! Kan je zien, dat ik een beginner ben.. Natuurlijk heb ik een Lipo lader, gelukkig wel.!! Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen, maar ik heb er nog 2!

Als je bijvoorbeeld je rolroer de hele tijd na rechts stuurt, komt hij op z'n zei en als je het nog langer doet op z'n rug... Ik weet het, t'kan ook een halve looping! Ik dacht ook, dat ze voor rolvluchten waren? Is dit niet zo?

Zijn er op internet website's waar ze die servo stuurstangentjes + roerhoorntjes verkopen? De modelbouw winkels zitten bij mij niet zo in de buurt, en al helemaal niet, als je alles op de fiets doet!

Groet Han

Door te rollen kom je makkelijk in rugvlucht, klopt! Is trouwens perfect mogelijk met een EZ* zonder rolroeren...

Jammer van de ontbrekende onderdelen en de gedeukte lipo, dat wordt even ruilen in de winkel. Succes ermee!

Hoi,
je hebt gelijk als je zegt dat je uiteindelijk op zijn rug terecht komt door je rolroeren steeds uit te laten slaan maar dat gebeurt ook als je je hoogteroer blijft trekken...
De rolroeren zijn in ieder geval bedoeld om het vliegtuig om de langsas te laten rollen. Toestellen met enkel een richtings- en hoogteroer rollen ook maar dan door de vorm van de vleugels (V-stelling). Die zijn uit zichzelf ook stabieler. Jouw vliegtuig zit er een beetje tussenin, het heeft V-stelling (door de opstaande tips) en rolroeren. Mooi om te oefenen.

Er zijn veel internetshops die van alles verkopen maar een meter staaldraad is lastig verzenden. Roerhoorntjes kun je bijvoorbeeld bij RCtechnics.eu vinden.
Je zou ook de site waar je vliegtuig vandaan komt eens kunnen proberen. Mail ze eens, misschien sturen ze je de benodigde delen wel na.

Ik zie trouwens dat je in Rijssen woont; je zou ook eens bij de club in Nijverdal langs kunnen gaan voor wat hulp. Zonde als je je kist gelijk in stukken vliegt....

Laatst bewerkt:
Een vriend heeft hem ook,er zat een productie fout in,en om eerlijk te zijn vindt ik niet dat het zo goed vliegt.Maarja,het hangt er ook vanaf hoe je bouwd!Hij had heel slecht gebouwd,de servo werkten maar half,ze gaven weinig uitslag.Ik denk ook niet dat je hier rugvluchten mee kan doen,trouwens,dat gaat ook met de easystar!

mvg,

Gor

Er zijn veel internetshops die van alles verkopen maar een meter staaldraad is lastig verzenden. Roerhoorntjes kun je bijvoorbeeld bij RCtechnics.eu vinden.

Op www.rectechnics.eu kan ik geen roerhoorntjes of servo stuurstangen vinden, preciese link misschien?

Een vriend heeft hem ook,er zat een productie fout in,en om eerlijk te zijn vindt ik niet dat het zo goed vliegt.Maarja,het hangt er ook vanaf hoe je bouwd!Hij had heel slecht gebouwd,de servo werkten maar half,ze gaven weinig uitslag.Ik denk ook niet dat je hier rugvluchten mee kan doen,trouwens,dat gaat ook met de easystar!

mvg,

Gor

Productie fouten heb ik niet gevonden, servo's en alles doet het prima. Alleen ben ik zo'n servo stuurstang + roerhoorntje verloren wat er door de fabriek was ingebouwd!

Groeten

onder hardware - control horns
http://www.rctechnics.eu/hardware-control-horns-c-203_206.html

Je zult waarschijnlijk niet precies dezelfde vinden als er bij jou al op zitten dus moet je een beetje improviseren.
Overigens denk ik dat het verliezen van een stuurstang en roerhoorntje weldegelijk onder de productiefouten valt en dat je met je Skyraider terug moet gaan naar de winkelier. Zelfde verhaal voor je gebutste Lipo.

Bedankt, ik heb een mailtje gestuurd naar de winkelier.. Nog geen antwoord, nou een nieuw probleem?

Hoe krijg ik een proppelor erop? Ik durf niet met veel kracht erop te duwen, zodat ie erin zit?

Hoi,
Er zijn verschillende systemen. Zonder de motor en propellor te zien kan ik niet zeggen hoe hij er op moet.
Ik denk echt dat je even iemand in je buurt moet zoeken die je een handje helpt, anders heb je straks maar héél kort plezier van je Skyraider. Het is géén Xtwin die zo uit de doos goed vliegt.

Dit vliegtuig is een kopie van de easystar met dezelfde vliegeigenschappen.

Een goedkope kopie heeft nooit de gelijke eigenschappen.

om hem goedkoop te houden moeten ze toch ergens sparen.

En meestal sparen ze aan de vliegeigenschappen (en onderdelen):mrgreen:

En bij de Easystar is een komplete en goede handleiding hoe alles in elkaar zit/moet.;)

Mvg Johan

Laatst bewerkt:
Back