protech virage

hallo iedereen ik wilde vragen hoe de protech virage vliegt [nukken]??
en of de vleugel wel een beetje sterk is .
ga er namelijk een beetje een dikke pletti in plaatsen.

mvg wiebe

Hey Wiebe,
ik zou toch even wat veranderen aan deze kist...zo moet er een 4 takt in (11 cc?)...zou ik toch wel de ribben en ligger vervangen voor koolstof exemplaren en zou ik een andere romp aanschaffen :roll:

denk dat het dan wel wil vliegen...

Succes met de bouw..

groeten Vip-er

220-20-3p4???

Met die motor is ie heeeeel nukkig. Niet aan te raden...!!!

Kan je de romp ook lamineren met keflar. Past er geen tank in???

Hey Wiebe.

Met die motor, krijg je een standaard deelbare romp, tijdens de start. Kan je Theo misschien vragen om de vleugen ook nog ff te lamineren, wordt echt mooi, en misschien dat ie dan heel blijft...

Direct langskomen met je nieuwe motor hoorrrr, kunnen we niet op wachten.

Groetjes

:D :D :D ja ja word een vliegende baksteen maar dat is ook de bedoeling.
maar met wat minder cellen kan ik ook het vermogen nog wel regelen.
en met wat tape is hij vast wel sterk .
net de pico jett

groeten wiebe ps heb ik nu 150 posts

Hey Wiebe,
ik hoop dat er anderen zijn op het forum die wel enig zinnige info hebben over deze zwever...

Dus kom maar op ...

groeten Vip-er

Ik heb de betreffende zwever zelf ook, maar deze ligt nog steeds in de doos ergens op een kast. :oops: (Reden: nog een beetje te weinig ervaring en het was een impulsieve aankoop
frusty.gif
)

Ik weet niet precies wat je van het toestel verwacht, maar stevig is ie (naar mijn mening) absoluut niet. Het toestel heeft een (in mijn ogen) slappe ABS-romp....flinterdunne (plastic?) canopy...v-tail-constructie is erg kwetsbaar (en is duidelijk te zien dat er in de ontwerpfase veel concessies zijn gedaan om het demontabel te houden...de vleugel (balsa) bestaat uit 2 delen (tevens demontabel)...ik heb sterke twijfels of dit (met de standaard aandrijving!!) wel sterk genoeg is :roll:)

Zoals gezegd heb ik nog niet gevlogen met het toestel en kan je dus niet veel over de vliegeigenschappen vertellen. Ik heb wel ergens op internet gelezen dat het niet echt een hotliner, maar meer een 'warmliner' is.

De vliegeigenschappen buiten beschouwing gelaten denk ik dat, wanneer je van plan bent een dure brushless aandrijving te gaan gebruiken, er zeker betere zwevers te krijgen zijn. Ik heb zelf best spijt van de aankoop en zit er zelfs aan te denken hem te verkopen...zonder er zelf ooit mee gevlogen te hebben. :oops: :roll: Interesse? :lol: :wink:

@jonathan

nu ik zal hem wat steviger maken met tape :D :D :D
dit word gewoon een probeersel .
maar ik ben blij te horen dat ik dus beter de v tail vast kan lijmen.
word dus voorzichteg vliegen hiermee

ps mischien heb ik na de eerste vlucht wel belang bij die van jou op de kast als het verkeerd gaat

ps aalie en vi-per 16x gepoest en gematst n-1000scr erbij gekregen
en 16 x n-1000scr normaal .
dat met de hp 220/20a3p4 en graupner cfk folding prop 14x9.5 .
dan kom ik toch wel los????????????
word vast buffelen
groeten wiebe

Hey Wiebe, hoe ging dat ook maar weer? 16 cellen en plettenberg in je virage?? 8O

Deze motor vliegt alleen als je het toestel ook meekrijgt hoor.. :lol:
En pas op...deze combi mag maar 5 seconden draaien...hoop dat je dan een beetje hoogte hebt :!:

groeten Vip-er

:D :D mm gooi de pletti eerst maar eens in de bussard
en de axi in de virage .
gister wat getest met de motor is toch wel een beetje bruut .
groeten wiebe .
trouwens vi-per wat voor een kist had jij nog liggen waar deze perfekt
in paste lengte breedte gewicht?????

Hey Wiebe,
Lengte?? Breedte?? Gewicht....afhankelijk van je cellen ;)

IK zou niet weten wat het voor model is...ik zal hem zo even uit de kast halen om eens te inspecteren of een foto te maken..
Maar aangezien je 5 sec mag lopen...beetje weinig voor die kist...
Of mag jij op die 12 cellen wel langer draaien?

groeten Vip-er

@vip-er
ik denk dat die regelaar het wel wat langer uithoud hoor
en hij zuipt nu nog maar 40amps ja dus valt de belasting voor de 80a regelaar nog wel mee.
ik kom hem wel eens bekijken.
o ja de bussard heeft de vleugels alleen maar vastzitten met 4xm5 of zo
dus toch eerst maar in de virage die zit vast met 2 schroeven en 2 stiften voor in de vleugel toch beter ,
en er kan ook een andere prop op ja :D :D :D :D
groeten wiebe
ps heb ik nu 150 berichten???

:D :D :D moet lukken hoor eerst maar eens servo.s er in en de rest afbouwen
groeten wiebe

nu heb ik 150 berichten hoera

:D okee even een update voor iedereen .
ik heb hem nu gevlogen met een plettenberg 220-20a3p4 5op1
eerst op 8 cellen en ik vond dat het zwaartepunt wel wat verder naar voren mag 1 cm is genoeg nu vliegt hij goed ,
maar net niet vertikaal ik heb nu een 12 cellen paket er in n1000scr
en nu gaat het echt leuk vertikaal
maar de vleugel laat wel zien waar de metalen plaatje,s zitten voor de v stelling.
dus iets te veel belast .
en igwe hij is stevig zat voor een normale aandr hoor hij is al 2 keer op zijn dak geland en niets kapot behalve v staart uit zijn houder gerukt .
er weer tussen met wat cyano en klaar is hij weer .
ik vind hem wel iets tricky te vliegen koppie erbij
groeten wiebe

Heeeey Wiebe,

Wat weegt het model... (vleugelbelasting? , vliegende baksteen). Dit model is toch bedoeld als licht zwevertje met rolr.
Dat ie tricky is, lijkt me niet verwonderlijk. Wel fijn dat ie nu loodrecht gaat. Prop is een 14*9 Carbon, heb namelijk nog wel 15*9,5 carbon liggen (zelfde Graupner's) die er naar mijn mening ook wel opkunnen met 8 cellen, misschien ook wel met 12 cellen.

Kgooi ze wel ff door je brievenbus.

Groeten Aaalie...

hee Aalie gewicht nu ongeveer 1600gram volgens mij en hij is met die 1000ers lichter als met de 8 cellen gp,s
alleen die alu plaatjes zie je door het balsa heen ?????drukken ,
ik denk dat ik de vleugel maar vastlijm met de strippen er in
steviger of toch lamineren
ps zoek je nog een opvolger voor je ariane kweet er mieschien nog een
komt mijn motor uit
groeten wiebe

Back