Protech Voyager

Hoe breed zijn de motorgondels? Een speed 400 past daarin,dat zal dan ongeveer een 3cm in diameter zijn denk ik dan.
Kan iemand dit nameten voor alle zekerheid.Dank u

Leuk dat het spul binnen is, ziet er super uit! :D

Heb je wat meer info over de LED linten? Hoeveel meter zit erin (gemakkelijk te onderschatten), wat verbruikt het aan energie, waar heb je het vandaan? Zit er nog een print bij??? Etc

Niet dat ik nieuwsgierig ben:oops:, wil het gewoon graag weten :hammer:

Hoe breed zijn de motorgondels? Een speed 400 past daarin,dat zal dan ongeveer een 3cm in diameter zijn denk ik dan.
Kan iemand dit nameten voor alle zekerheid.Dank u

Want dit zou dan de setup kunnen worden.
Moteur brushless 28-36 150W monté sur roulements avec aimants puissants au néodyme: 74g pour plus de 1,3kg de traction ! (jusqu'à 1,450kg en 3S)
Ce moteur conviendra pour des avions jusqu'à 1,40m ou des motoplaneurs jusqu'à 2m.

Caractéristiques techniques :
Diam x Long.: 28 x 36 mm
Arbre: 4mm
Poids : 74g
KV 1100
Batteries : 2-3 LIPO
Hélices recommandées : 3 LIPO 8x3.8 - 2 LIPO 9x3.8
Courant en pointe : 27A pendant 1mn

en ESC
Caractéristiques :
33A maxi
En continu: 30A
BEC : 1.5A
Timing: Auto
PWM: 8k
Lipo: 2-3
NiMH: 5~12
Poids: 24,5g
Fonctionnalités :
BEC on/off
MCU
Cell Count
Braking Selection: Soft/Hard
Timing
Fonction BEC avec prise UNI

Hoi allemaal,

Ik heb ondertussen de referentie van Protech vastgekregen. Het gaat om de motor voor de extra van Protech met referentie T0441.009 ! Maar ik zie hierboven al veel meer informatie staan ! :-)

De belichting komt van Lipoly. Daar hebben ze ook de inverters.

Er steekt net iets minder dan 11m (!!) lichtdraad in het toestel. Daarom steken er 2 inverters bij.

Het verbruik is 70 mAh per UUR !! Heel weinig dus.

Groetjes,

Davy

Dirk,

dat klopt. Maar volgens insiders zouden die niet zo goed werken en zouden de drivers ook minder goed samenwerken. Maar voor die prijs is natuurlijk het testen waard !

groetjes,

Davy

Heb gisteren de Voyager ontvangen(Thx Bart Dijkstra).Ben begonnen aan de "bouw" ervan.
Alles verloopt vlot,makkelijk de bouwen.Ook niet zo moeilijk het is als een puzzel van 7 tot 77 jaar.
Alles gelijmd met ZAP.Maar ik ga er wel voor kiezen om de vleugelbuis te gebruiken van de TwinstarII.Deze is langer wat dan weer voordeel heeft om de vleugel harder te maken(minder buigbaar).

Voor de rest komen er volgende Bl motoren in te zitten en andere props en een spinner.Hij komt ter vervanging van de Twinstar (RIP).

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik heb ondertussen de referentie van Protech vastgekregen. Het gaat om de motor voor de extra van Protech met referentie T0441.009 ! Maar ik zie hierboven al veel meer informatie staan ! :-)

De belichting komt van Lipoly. Daar hebben ze ook de inverters.

Er steekt net iets minder dan 11m (!!) lichtdraad in het toestel. Daarom steken er 2 inverters bij.

Het verbruik is 70 mAh per UUR !! Heel weinig dus.

Groetjes,

Davy

Hoe heb je de lichtsnoeren bevestigd?
In het schuim ingesneden?Bovenop het toestel?Met UHU Por of CA?
Het net bij onze vrienden de Chinezen 2 setjes gekocht.Komen volgende week aan.
Ik had gedacht op deze met UHU por gaan vast te lijmen zodat ze,bij defect,er gewoon af te trekken zijn.

Wezze,

het is waarschijnlijk mooier en beter als je idd alles een beetje insnijdt en de draden daar in steekt. Ik heb dat echter NIET gedaan. Ik heb gewoon de linten op de vleugel/romp gelegd en er simpele plakband over gedaan. Als het er ooit af moet, dan kan dat op slechts enkele seconden...

Groetjes,

Davy

Ok,de snoeren komen deze week aan.Zal ze eens proberen te kleven men UHU por,dat gaat er ook makkelijk af.

Heb gisteren de maiden gedaan van de Voyager,eigelijk bij teveel wind.Had last van enorme harde windstoten.Was moeilijk te zien of er getrimd moest worden of niet.Maar ok moet zeggen dat hij zeker niet moet onder doen de twinstar.

Back