Protech werpvliegtuig omgebouwd naar electro

Hoi allemaal,

na de crash van mijn P-40 van Jamara, had ik dus weer wat spullen liggen. Ik vond niet direct iets waar ik het allemaal in zou kunnen bouwen, tot het moment dat ik me realiseerde dat ik nog een werpvliegtuigje had liggen van 3mm depron van protech.

Het enige nadeel was dat ik geen "kleine" motor meer had liggen, dus heb ik er maar een dikke Speed 280 ingestoken die ik nog wel had liggen. Daardoor kwam het gewicht toch wel uit op 95 gram in totaal.

Alles dus op een namiddagje ingebouwd en enkele weken geleden meegenomen naar de vliegshow in Moorsele (Kortrijk). Op zaterdag was er qua vliegen niet veel animo dus vroegen ze me het ding in te vliegen op zondag tijdens de show.

Mijn gok was dat het slechts 1m, of 2m zou vliegen, zeker met de wervelende wind van maar liefst 4,5 Beaufort.

Maar goed, dus toch maar effe geprobeerd. En bekijk het maar eens, het kleine ding deed het gewoon !! :-) :-)

[/media]

Groetjes,

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Sander,

Er zit al 3x1 CF op de vleugel. Maar als een geluk bij een ongeluk had ik die pas geplakt toen de vleugel al in de romp gelijmd was. Hierdoor is het stukje van 3 mm (de dikte van de romp) zonder CF. Daarom buigt hij zo door. Ik heb hem na deze show wat verstevigd in het midden en in Willebroek opnieuw (weliswaar windstil) geprobeerd en daar vloog hij eigenlijk helemaal niet. Ik denk dat de buiging van de vleugel ervoor zorgde dat de V-stelling zo groot was, dat het toestel gewoon bleef vliegen. En door het stugger maken van de vleugel dus opeens niet meer... Maar we geven niet op... Gelukkig heb ik er nog wel eentje liggen om verder te testen ! :-)

Groetjes,

Davy

Back