protech zoom450 flybarless

Discussie in 'Flybarless' gestart door Crash-Expert, 15 jan 2009.

  1. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    na het een en ander aan verveling, heb ik de zoom450 weer is uit de kast gepakt.
    met de intensie om hem te maken.
    na de laatste vlucht had hij een beetje ruzie met een tak waardoor de flybar en onderdelen krom/stuk waren.
    en toen kreeg ik opeens het idee om hem flybarless te maken.
    niet veel eraan gedaan dan de hele flybar constructie verwijderen. en 2 nieuwe links te maken voor de aansturing van swash naar bladhouder.
    heb de washout base laten zitten om deze als anti rotatie unit te gebruiken, en iets langere boutjes gebruikt zodat hij vast op de mainshaft komt te zitten.


    was er met 2 uurtjes klaar mee. alles getest en afgesteld. volle accu's mee, en naar het park gegaan.
    eerst een paar hopjes gemaakt. hij was zo vel op de cyclics dat ik die nu teruggeschroeft heb naar 20% uitslag.

    2de vlucht had ik hem redelijk onder controle en heb ik hem verder kunnen afstellen met de trims.
    nu 4 vluchten verder merk ik als ik vol pos en neg pitch geef dat hij lichtjes naar links of rechts wil rollen. even kijken als dit weg te mixen is in de zender.

    NOTE : ik gebruik geen v-bar of ac3x systemen. ( dit is met de tijd wel de bedoeling dat dit erin komt )

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  2. mixit

    mixit Guest

    Wow, dat is gaaf !
     

Deel Deze Pagina