Protos FBL

Zal hier later een klein verslagje posten van de protos met de mini stabi. De orginele ombouwkit van MSH zelf zit al erop.

Update 1, setup:

plastic protos, MSH FBL ombouw(fastlad).
Align 425D, stock tail blaadjes.

ESC: Jazz 55A
Servo's: 3*510's, staart 520 allen van Align.(swash op 16mm, staart kortste gaatje)
MSH stock motor, CC pro bec.
Gyro: Mini Vbar

Normal:2500, idle1:2680, idle2:2800

Door drukte nog niet toegekomen aan de foto's. Hoop vanavond er wat meer tijd voor te hebben.
De standaard MSH stabi file is een leuk uitgangspunt. Vooral de staartgain moest ik flink omlaag draaien.

Update2:

Foto's blijf ik nog schuldig. Vbar file staat nu wel op stabi forum!

full

full

full

Nu wat meer kunnen vliegen met de protos, na de logo600 de nr 2 van alle heli's die ik tot nu toe gevlogen heb. Initiele pop is ontzettend lekker! Qua gevoel lijkt het een beetje op de overstap van een 600 met 6S naar eentje met 10S en halve kilo lichter maar dan op een 500(die al flink wat power hebben en aardig licht zijn). De heli vliegt onzettend licht en soepel. Voor wat ruimer vliegen met wind is een wat zwaardere accu wellicht handig maar de huidige setup is ideaal voor 3D oefenwerk. Valt eigenlijk niet te vergelijken met de 450 pro (met mini v).

Laatst bewerkt door een moderator:
Barrrt, ga ik jou helpen met beeldopname alleen niet te hard "raggen" met die heli anders krijg ik hem niet "in de lens";).

Ben net nog ff geweest... Lekkere punch in die heli hoor!! Staartgain nog een heeeel klein beetje lager, beetje wag tijdens tic tocs.

Idle 1 nu op 2600 rpm, prima om te knallen. idle 2 op 2800 voor the need for speed.

Ik maak vanavond een klein verslagje, MET wat foto's. :mrgreen:

Hé Barrrrt wat een leven hebben die studenten toch,op ieder moment van de dag vliegen?niet studeren?:rolleyes: Denk dat ik ook maar terug naar school ga;).

Je bent goed op dreef he :P Zit nu alweer in de PDFje's hoor ;) Studeren is geen 9 tot 5 baan:rolleyes:

Zit trouwens een zeer vlammenddrankje in ja ;) Nitro is er niks bij :mrgreen:

Nee inderdaad geen recht op stufi meer ben nu bijna lid van de club40ers nog effe en dan futtttuuuuhhh tenminste als die dan nog bestaat:rolleyes:.
Goed studeren joh jij moet straks mijn pensioen betalen;).

Ben bang dat de fut eruit is als wij aan de beurt zijn...
40 voelt niet veel anders hoor..., ga nog als een speer Vin :mrgreen:

Eric

Hé Erik,waar vlieg jij,heb zelf lang in Etten-Leur gewoond dus weet waar Raamsdonksveer is,ga waarschijnlijk weer terug naar Brabant en zoek een leuk plekkie om met de heli te gaan raggen!!

Ik vlieg bij MVC snoopey in Dongen.
En overal waar het kan met elektro (op 2,4 voor de sceptici ;) ).
Laat maar weten als je in de buurt bent, gezellig!

Grt,
Eric

Ga ik zeker doen!Waarschijnlijk verhuis ik eind dit jaar naar Bergen op Zoom. Daar in die buurt zijn vliegmogelijkheden maar een stroom/electra tekort!!:rolleyes:

Hoi Barrttt

Kun je jouw set up ook doorgeven. Heb zelf een CFK Protos op weg, die ook met een mini v-bar uitgerust wordt. Ik wil hem gaan gebruiken voor scala vliegen, een lichtgewicht uitgangspunt ipv een trex500. Daarom wil ik met lage toerental vliegen en een MD 500D fuselage erom bouwen

edwin

Hoi Barrttt

Kun je jouw set up ook doorgeven. Heb zelf een CFK Protos op weg, die ook met een mini v-bar uitgerust wordt. Ik wil hem gaan gebruiken voor scala vliegen, een lichtgewicht uitgangspunt ipv een trex500. Daarom wil ik met lage toerental vliegen en een MD 500D fuselage erom bouwen

edwin

kleine update in startpost, stabifile zal ik z.s.m op stabi.de uploaden.

Back