Proxima II ( En toen kwam de Paashaas...........)

Paasbunny bracht een grote doos :
IMG_20130328_120430.jpg

En wat zat er in de doos ? ? ? ?
IMG_20130328_121040.jpg

LEUKE dingen voor de mensen ! ! ! !
IMG_20130328_121317.jpg

Rechtstreeks besteld bij Reichard : de Proxima2 met de aangepaste servo's en set-up.
Ik moet zeggen : communicatie, betaling, verpakking en materiaal zelf, zijn allemaal TOP te noemen. Die firma heeft zijn zaakjes duidelijk goed voor elkaar.
Ik ben in augustus 2011, na dertig jaar, terug herbegonnen met vliegen. Tja, de microbe laat je toch niet los hé ! Ondertussen heb ik al gemerkt dat ik eigenlijk steeds mijn Easy Glider mee heb naar het veld en dat ik de andere modellen wat aan de kant laat staan. Ik geniet meer van het easy going zweven. Vandaar dat ik besloten heb om nu eens een "deftige" zwever aan te schaffen voor thermiekzweven en/of hellingzweven. Misschien eens een schuchtere F5J poging ? We zien wel.
En......Oh wonder ! Mijn financiële directeur ( aka, mijn madam :p ) was akkoord met de hap uit het budget. Dus : kopen....die handel :) .
Nu samen met vliegmaatje en collega en mod STEVO alles deftig in elkaar zetten. Als we het niet vergeten zullen we foto's nemen en plaatsen.

Tot ziens,

Philippe.

Laatst bewerkt:
De proxima 2 is nog vrij rap te vliegen hoor ;). Komt helemaal goed.

Houdt er rekening mee dat dit model enigszins tip stall gevoelig is. Beetje snelheid er in houden en niet te grote roeruitslagen en het komt helemaal goed.

Succes!

[mod]Philippe, ik heb de foto's even verwijderd. Graag een wat kleinere versie ivm lange laadtijden. Dank[/mod]

:confused: voor mij heeft ie niets gebracht!

mijn moeder zei altijd "als je er in gelooft, dan komt het wel" .... ik geloof niet meer in de paashaas... dus nu zit ik met de gebakken peren!

leuk he, zo een kadotje na pasen.
dan raakt hij net klaar voor de echte lente begint!

geniet van het toestel en zorg ervoor dat ie binnen 30jaar mee kan naar het vintage zweefvlieg treffen! ;)

Bunny's.................

@fireforx309 : ik geloof in alle soorten bunny's :p ! !
En als je nu al een goed schoentje uitzoekt en nu al worteltjes en raapjes aanplant, komt het mss toch nog goed op het einde vh jaar hé :p.

Met vriendelijke groeten van,

Philippe
(die nu vlug naar de zadenwinkkel is om een paar zakjes zaaigoed ! )

haha ;) heb je een verlanglijstje dan? :p

hier staan al bieten en worteltjes gezaaid ;)
(echt !)

maar ik geloof ook niet in sinterklaas...
dus ik kan het weer vergeten!

mooi!

benieuwd hoe hij vliegt, heb zelf een wat oudere multiplex flamingo, daar ben ik in elk geval super tevreden over :)

is het de versie met motor en spinner bij ?

heb zelf van Reichard:

de sprinter.

maar dat is meer warmliner, vliegt strak en goed maar hou persoonlijk toch meer van het echtere betere zweefwerk zoals dit type dat je gekocht hebt.

veel plezier ermee

(en ik met de opmaak van wat oude 4m Alpina's :)

Ik dacht eerst dat het de sirius was , heb die zelf ook gehad. Was echter geen lang leven beschoren, zeer lichte romp en niet op voorhand verstevigd:(
+ lange(servo) kabels en te weinig ervaring om dat allemaal in goede banen te leiden . Qua verzending is Staufenbiel goed , alles komt netjes en goed verpakt toe.

Ga deze zomer ook weer zweven na een ommetje naar heli's . Zweven is meer ontspanning (buiten competitie):cool:

@easy,
Yep, het is een set die zij zelf volledig samengesteld hebben. Ik heb enkel de servo's laten aanpassen naar metal gear servo's.
Jij ook nog veel bouwplezier hé.
@Guyken :
Op RC groups is er een lange draad en daarin worden de eigenschappen hoog aangeslagen.
Hij komt volledig van bij Reichard. Scheelde nog eens 40 euro buiten bij Staufenbiel

Vriendelijke groeten,
Philippe.

Mijn ervaring met bestellen rechtstreeks met Reichard zijn ook positief te noemen. Buiten het feit dat het iets goedkoper is (is niet de voornaamste reden voor mij) geeft Reichard een goed afhandeling wat garantie betreft. Bij een mail krijg je altijd antwoord, er is een goed communicatie. ik ben bijzonder te spreken over de kwaliteit. Ik heb diverse toestellen van Reichard, er zit er niet 1 bij die niet goed vliegt. De afwerking vind ik meer dan prima voor de prijs, en ik weet zeker dat je veel plezier met dit toestel gaat krijgen.

Have fun met opbouwen.

En we zijn ( eindelijk ) begonnen.

M'n maatje - Gilbert - en ikzelf zijn eindelijk begonnen aan de opbouw van de Proxima.
Eerste werk : een bescherming op de tafel leggen :
DSC01414.JPG

En dan begint echt.

De openingen voor de servo's vrijmaken in de vleugel en netjes afwerken. Folie wegsnijden doe je het best met een soldeerbout. Daarmee verhinder je dat de folie onverwachts verder wegscheurt :
DSC01415.JPG

afwerken van de randjes :
DSC01416.JPG

Hierna moet de "isomo" verder weggeschraapt worden tot op het hout van de onderzijde van de vleugel om een goed lijmoppervlak te krijgen:
DSC01417.JPG

De servo's moeten een beetje hoger komen, dus een vulplankje inleggen.
In de restjeskist vinden we vier servo raampjes die net de goede maat hebben. Dat scheelt weer een deel opmeten en uitzagen :thumbsup: :
http://users.telenet.be/philippe.guilini/foto/DSC01420.JPG
Nu is het tijd om de zender erbij te nemen en de servo's op nul te zetten en dan kunnen we ze eens "presenteren" in hun ligplaats :
http://users.telenet.be/philippe.guilini/foto/DSC01422.JPG

Volgende keer gaan we verder ( als jullie dit willen natuurlijk ) :p

Groetjes,
Philippe.

PS : Tiens, de twee laatste foto's komen precies niet meer door ? Hoe zou dat komen ?

Het is al weer poos geleden zie ik, maar onder tussen heb ik zelf ook een proxima 2 gekocht, dus dacht ik blaas even wat nieuw leven in dit topic :)

Back