jef
PH-SAM
Omdat ik binnenkort enkele venturi's ga maken voor Jo zijn 1,5 cc combat motoren en de sproeiers gaatjes zijn van een 0,5 mm heb ik een spantanghoudertje gedraaid , ik heb wel een boorkopje waar ik boortjes van een halve mm kan inklemmen maar de buitendiameter is te groot om dicht genoeg bij de verdeelkop te kunnen komen , daarom dit houdertje , hieronder enkele constructiefoto's
Eerst afgedraaid op 10 mm voor in de spantang op de draaibank en freesbank , stukje van 15 mm lang afgedraaid tot 7,95 mm en een uitloopgroefje voorzien
Uitgeboord met 4,8 mm , 20 mm diep en cone van 30° gedraaid voor het proxxon spantangetje
Eens passen , OK
Uit deze stapel de juiste tandwielen kiezen voor schroefdraad met een spoed van 0,75 mm te kunnen snijden
Ze zitten erop , niet dat het zoveel werk is maar mijn volgende draaibank ( een AI staat op mijn verlanglijstje) zal er toch één zijn met nortonbak
M8 x 0,75
En het past
Ook het Proxxon boorkopje past
Groeten Jef
Eerst afgedraaid op 10 mm voor in de spantang op de draaibank en freesbank , stukje van 15 mm lang afgedraaid tot 7,95 mm en een uitloopgroefje voorzien
Uitgeboord met 4,8 mm , 20 mm diep en cone van 30° gedraaid voor het proxxon spantangetje
Eens passen , OK
Uit deze stapel de juiste tandwielen kiezen voor schroefdraad met een spoed van 0,75 mm te kunnen snijden
Ze zitten erop , niet dat het zoveel werk is maar mijn volgende draaibank ( een AI staat op mijn verlanglijstje) zal er toch één zijn met nortonbak
M8 x 0,75
En het past

Ook het Proxxon boorkopje past
Groeten Jef
Laatst bewerkt: