pulley van mijn t rex schiet altijd los

• Topicstarter Topicstarter brampi
  • Startdatum Startdatum
B

brampi

Guest
Hallo,

Ik heb een t rex 450 SE en ik sukkel al lang met een
probleempje:mijn voorste pulley komt altijd een beetje
naar boven op de as.Heb het 2 keer voorgehad tijdens de
vlucht maar altijd kunnen landen zonder kosten.
Weet er iemand een oplossing?

greetz

Ik had hetzelfde probleem. Zelfs al een tweetal keer vastgelijmd met CA maar zonder succes. Toen kwam ik er achter dat het witte wieltje (in mijn XL) uit twee delen bestond (boven en onderkant). Deze heb ik eerst goed in elkaar gelijmd en daarna dit geheel op het asje gelijmd. Sinds die tijd zit ie toch alweer een vluchtje of 5 vast, en dat hield ie voorheen echt niet vol.

Is dat een fabricage fout of hebben we gewoon pech,mijn nonkel had een XL en die heeft nooit een probleem gehad :?

greetz,bram

nonkel?

Geen idee of het een productie fout is. Align geeft zelf in de handleiding aan dat 'ie gelijmd moet worden en je leest 't ook overal.
Lijkt me meer een ontwerpfout.

De vijzen voor mijn pulley vast te vijzen zijn kapot,heb er nu een heel nieuwe pulley opgezet,hopen dat hij nu beter werkt

Heb juist eerste vlucht geprobeerd,zonder succes :evil:
Mijn staart begint direct te tollen als ik over 50% throttle kom,
tegenwerken gaat ook niet :cry:
Kben die staart aan het beu worden :evil:

Bram

Als je met de hand de hoofrotor blokkeert en aan de staartrotor dan draait, slipt te pully dan op de as? Zo ja, dit eerst oplossen.

Andere mogelijkheid:
Is het mechanische pitch bereik van je rotorbladen over het volledige bereik wel gelijk in positive en negative richting?
Staat de sevo voor de staart al aan het eind van zijn bereik en geeft hij dus maximale pitch op de staart?

Het kan namelijk zijn dat je te weinig gas geeft (te weinig toeren op de motor) en om de heli dan wel de lucht in te krijgen moet je relatief veel pitch geven. Door die hoge pitch wordt het moment dat door de staart gecompenseerd moet worden weer hoog maar door het nog te lage toerental kan de staartrotor gewoon niet genoeg tegenkracht leveren.

De pully slipt niet op de as,de pitch is het ook niet,de staartservo denk ik ook niet :? Kunnen het de lagers van de staart zijn :idea:
In een ander onderwerp het ik dat gelezen :!:
Ik zal is proberen te zien of dat het aan de lagers ligt.
Bedankt voor de snelle reactie

Back