Pulsejet testrun video

Vandaag bij Bert van Didden (IN DE ACHTERTUIN !!!!!!) de pulsejet laten proeflopen.

De video kun je op onderstaande link bekijken...

Pulsejet video

Voodoo.jpg

Daar zullen ze in B... heel blij mee zijn geweest. Maar ach ja voor een keertje mag dat wel eens.

Is toch wel iets speciaals om te zien en horen dat je eigen maaksel wel werkt.

Rene microturbine zei:
Mooi rood kleurtje.zo te zien is het de kleine Heinz Olarius pijp.

preview_2dddebcd.jpg

groetjes Rene

das de quaadvlieg en als ik me niet vergis was jij eerst de eigenaar hiervan...

Erg gaaf! Hoe lang gun je de runs houden?

ps: Zorg volgende keer wel even voor een goede ondergrond! De witte plaat kantelde bijna van tafel :o (slechts een veiligheids aspect ;) )

De pijp kwam uit de tijd van het team Qardvlieg tonecker en olarius machtige tijd gehad met demo,s in st truiden Belgë.
Jammer dat we geen foto,s meer hebben ,als er mensen zijn die nog foto,s hebben van het mirage tijdperk,wil ik ze graag zien.
groetjes Rene.

hallo aan ieder,
volgens mij heb ik nog beelden van st.truiden met de pijp.
zal eens kijken of ik ze vind en om zal zetten op internet formaat.
Nu staat het nog op video band.

gr vosje :D :D

hier is dan het stukje film.
Het is niet veel maar wel leuk !!
Lage :
[/media]
hoge :
[/media]

gr vosje :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Rene, ben jij in die goede oude tijd van Quadvlieg en tonnecker vaker op het vliegveld te Sittard geweest? Ik liep daar toen nog rond als jong broekie om te kijken en toen ik alles kon betalen ben ik ook rc gaan vliegen.

Jazeker eens in de 3weken reden we naar Maastricht en gingen we met het hele clubje naar verschillende veldjes ook herinner ik me nog dat we vanuit Munstergeleen naar Sittart gingen, we wisselde dan vaak met gesloten beurs onderdelen en materealen uit bv ik de ventielen die ik maakte en de ook weet ik nog dat kleine kereltje Bert Quartvlieg en zusje die Blondie genoemd werd.
Ook was er een pulsjetteam uit Kerkrade ,kan even niet op de naam komen van de vlieger (te lang geleden)

gr Rene.

Klopt helemaal, ik kon er eerst niet opkomen,mischien zijn er nog meer mensen die wat leuke voorvallen weten te vertellen,ook weet ik nog dat helaas de mooie Mirage van Jean quartvlieg afbrande ergens in België,maar was daar helaas niet bij.
Wie was er bij toen we in s,t Truiden waren en na de airshow naar de chinees gingen?
Wat een feest was dat.(vooral toen er moest worden afgerekend!)
Groetjes Rene.

Ik vlieg al zo'n 8 jaar op die club in Sint-Truiden. Ik heb de meetings gezien vanaf 90 tot 99, en ja, ook verschillende keren de pulsjets. Toen kon nog alles, nu helaas niet meer. Fijn dat er nog filmpjes van zijn, ook dat experimenteel voertuig (gebouwd op het chassis van een 2cv) was jaarlijks van de partij. De club en het veld hebben ondertussen een grondige opknapbeurt gekregen, foto's zijn te zien op SMAC Sint-Truiden

Stilletjes droom ik er wel van om nog eens een fly-inn te organiseren op ons veld, maar dan gewoon voor de piloten, niet meer voor het grote publiek, dat krijg je toch niet meer bij elkaar.

Er zijn nog verscheidene video-opnames en foto's van alle meetings binnen onze club, echter niet gedigitaliseerd. Op een filmavond dook een hele boel weer op.

Back