Puma

Puma aangepast voor electro:

puma.jpg

Motor Mega 22-45-3e
Regelaar Jeti 40 Amp met Lipo-save
Accu 5S 3200 Kokam
Prop 11x6 APC
4 standaard servo's
Aanpassing vleugel: ribben 3 mm Balsa
Indek vleugel 1,5 mm
Vuren liggers
Aanpassing romp zijkant 5 mm balsa
Boven en onderkant 1,5mm balsa
Landingsgestel onder romp de i.p.v. in de vleugel.
Gewicht 2215 gram

Heerlijk om tezien.
Een gewone oude trouwe puma ombouwen naar electro.
Super!!!!!!!
En bovendien lekker houtbouw.
Succes ermee, en hoe vliegt die.

Groeten Han.

Vertele eens iets over de vliegprestaties en vluchtduur. Moet haast wel erg goed zijn met deze aandrijving.

Zaterdag een week geleden een korte vlucht gemaakt, door het stuk gaan van een wiel niet verder kunnen testen.
Eerste indruk was heel goed, meer vermogen dan uit een 6.5 cc motor.
Vluchtduur volgas zal wel rond de 10 minuten uitkomen.
Maar dat weet ik pas zeker na de volgende vluchten.
De volgende Puma die door een clublid gebouwd wordt, wordt uitgerust met een Axi 2820/12 op 5 lipo's.

Groeten hans

Ha die Hans,

Kijk eens aan jij hebt ook niet stil gezeten.
Je had al verteld dat je hem aan het bouwen was, maar nu eidelijk zie ik het resultaat!

Ziet er netjes uit. Maar dat zijn we ook wel van je gewend. :wink:

Ga je zaterdag met het mooie weer testen op de club?
Dan zal ik zeker een kijkje komen nemen op de club...

Groetjes jeroen..

Ps. Over 3 weken ben ik op school klaar met mijn theorie, dan heb ik zeeen van tijd om de extra te gaan bouwen.

Heb er super veel zin in, lekker weer wat knutselen.
Op een deurtje :thumbsup:

Gisteren, zaterdag een paar vluchten gemaakt.
De eerste vlucht 6 minuten gevlogen, toen het 3200 kokam pakket geladen er ging 2100 mha in.
De tweede vlucht na 3 meter los en loodrecht naar 100 meter dus vermogen zit er genoeg in.
Wel was het jammer dat het bijna stormde, dus waren het een paar wilde vluchten.

Hans

We hadden als eerste het standaard model van Hobby In gebruikt, dus 6.5cc motor eraf Mega erop en vliegen.
Dat ging al redelijk goed, er werd getest met een 16 cellen 1950 Faup cellen vluchtduur 5 minuten, dus met weinig aanpassingen en de kokam 3200 cellen moest de Puma wel goed gaan vliegen.
De Puma was mijn eerste onderdekker, zo'n 23 jaar geleden.
Dus ik vond het leuk om de Puma te bouwen en er een electro model van te maken.
De Puma is nog steeds een leuk model om mee te vliegen, vliegt niet zo strak als de twee X-tra modellen 40 en 60, die ik heb maar dat had ik ook niet verwacht, toch een beetje nostalgie.

Hans

IK ben voor dit seizoen eens aan het kijken wat ik aan "houten" kist kan electroficeren....misschien is een electroversie van de Xtra 40 van dennis een optie.

Back