Hoi,
Cellen pushen doe ik al geruime tijd zelf met een opstelling volgens het schema van steve neu te vinden op de site van sefsd.org hierin staat bewust een fout in het schema getekend.
Deze fout staat er bewust in omdat het een potentieel dodenlijk apparaat is met ZEEER hoge stromen en spanningen,je moet over enig gezond verstand en kennis beschikken om dit werkend na te bouwen.
Het pushen gebeurd door condesators op te laden tot 70 volt(7x10000uf)
zodra de condensators op spanning zijn worden ze in een microseconden ontladen doormiddel van een thyristor en dus door de cel.
Deze componenten benodigd hiervoor zijn niet echt standaard en niet overal te verkrijgen maar zoeken op internet loont. Zeker op de duitse ebay worden vaak dikke condesatoren en bruikbare thyristors aangeboden.
De huidige cellen zijn goed te pushen,maar toch gaat er wel eens een cel kapot met spektakel/rook en erg veel stank deze had dan een te hoge inwendige weerstand en had dus toch niet in je pakket willen hebben.
Mede door deze uitval is/kan pushen een dure hobby worden,omdat de cellen die wij vaak in duitsland kopen al eens geselecteerd zijn.
Het is zeker de moeite en het geld waard om al P&M cellen te kopen omdat je zelf dan niet met de uitval word opgescheept.
De laatste cellen die ik heb gepushed waren GP3300 gen2 voor gebruik in mijn 16 cellen F5B zwever,Dit pakket word belast met 180 tot 200 ampere
beide pakketen hebben al redelijk wat vluchten gehad en vertonen nog geen lekkage of capaciteit verlies,Dit zou zonder P&M wel anders zijn
Succes ruud
Samengevat wil je P&M cellen/paketten laat dit doen of koop je cellen al P&M