Puzzel voor de doorgewinterde Jeti gebruiker

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jan brilman, 24 mrt 2022.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.444
    Locatie:
    groningen
    Dag,


    Ik heb een jeti ontvanger.

    [​IMG]

    Geregistreerd en het geld betaald om de vario -functie te kunnen gebruiken.

    Blijkbaar heb ik iets raars gedaan, want ik kan hier (EX Parameter)

    [​IMG]

    niet meer voor Vario m/s kiezen.

    Alleen maar voor

    [​IMG]

    Hoe krijg ik de zo vurig gewenste vario functie weer terug in het rijtje opties?

    Dank.


    jan.
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Het probleem is inmiddels duidelijk. Jan heeft (nog) geen activatie code om de vario in de Assist ontvanger vrij te schakelen. Zonder deze activatie code is het vrijschakelen niet mogelijk.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2022
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.444
    Locatie:
    groningen
    [​IMG]

    Ik zie dit

    upload_2022-3-24_15-30-55.png
    Maar de aciviation file link doet niets ('page not found').

    Zeg het maar.


    jan.
     
  4. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Het kan zijn dat je er al vaker op hebt geklikt om naar die pagina te gaan. Probeer eens control F5 op je toetsenbord.(tegelijk) Dan laad ie de hele pagina opnieuw.
     
  5. Martin7876AA

    Martin7876AA

    Lid geworden:
    31 jan 2020
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    dit begrijp ik niet
    je koop een ontvanger, hier zitten extra functie in zoals de VARI misschien ook wel stabi, enz
    Dan wil je dat gebruiken en dan moet je weer in de buidel tasten!
    Vreemd bedrijf JETI
    Koop een auto van een hoop geld wil je weg rijden moet je weer geld neertellen.
    Reden je heb de auto gekocht maar niet het rijden dat kost extra!
     
  6. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.444
    Locatie:
    groningen
    Ik ben er zeer tevreden mee.


    jan.
     
  7. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    @ Martin Met begrip van productie processen en marketing zou je de vraag waarschijnlijk niet stellen.

    Zou jouw probleem weg zijn als de ontvanger voor de vario functie terug naar de fabrikant moet om een extra chipje te plaatsen? Zou het dan een probleem zijn om mogelijk meer te moeten betalen voor die functie dan nu omdat het wel meer werk is?

    Of een andere aanpak: de vario functie wordt standaard aan gezet en de meerkosten worden standaard meegerekend in de prijsstelling. Dat betekent wel dat de mensen die geen vario hoeven moeten betalen voor iets dat ze niet hoeven.

    Bedrijven maken keuzes en dat willen consumenten ook. Als consument wil ik graag zoveel mogelijk tegen zo min mogelijk kosten. Ik volg reclames en aanbiedingen.
    Een bedrijf wil graag veel omzetten en daar onder de streep ook graag (veel) aan over houden. Anders waren ze wel een liefdadige instelling begonnen.

    Keuzes, keuzes, gelukkig kunnen en mogen wij (in NL) die maken.

    groet,
    Erik
     
  8. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.444
    Locatie:
    groningen
    Helemaal met Erik eens. :)

    Een kleine opmerking:
    Dat kan lastig uitpakken.

    Stel ik wil een zo groot mogelijke auto tegen een zo laag mogelijke prijs: waar kom je dan mee thuis?

    ;)


    jan.
     
  9. Ecstacy

    Ecstacy PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Groningen
    Het is inmiddels gebruikelijk om tegen betaling extra's op auto's te "ontgrendelen" - dit bespaart de fabrikant kosten en de klant kan opties desgewenst ook na de aankoop activeren.
     
    ruudxd vindt dit leuk.
  10. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    @jan: Dan kom ik thuis met een Dacia! Ik rij dus Dacia Dokker. Ook nog op grijs kenteken, dus geen BPM en de BTW terugvorderen. Ook nog gunstig in de diesel MRB.
    Moet je wel een bedrijfsregistratie en BTW nummer hebben.

    Tuurlijk is een dikke BMW of Audi ook mooi. Maar erg veel euri, haalt niet mijn 1 : 20 en er kunnen niet drie fietsen achterin

    Erik
     
    wim eon en Huibert vinden dit leuk.
  11. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Wat debiel dat je extra’s moet unlocken, dat hoeft volgens mij helemaal niet…..

    Jeti R7Assist is ontvanger met stabilisatie dus dat werkt gewoon, ik heb er ook eentje en kan er zonder dat ik extra hoef te registreren of betalen temperatuur, g krachten, hellingshoeken en weet ik veel wat allemaal mee uitlezen in de telemetrie (en dus ook op het display weergeven)
    vario is een functie die je normaal gesproken via sensoren logt, dat durf ik niet te zeggen of dat zo werkt, zal het eens uitproberen
     
  12. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Vario functie kan je inderdaad voor kiezen en upgraden in de jeti assist ontvangers , je kan ook een losse vario moduul er aan hangen , Maar dan is je telemetrie uitgang wel vol gelijk
    En over autos gesproken , ( mijn vakgebied) Het is daar heel gebruikelijk om via updates functies tegen betaling te "upgraden" , dat heeft te maken met het BPM systeem van ons landje
    op papier wordt een auto zonder accessoires geleverd en vallen ze niet in het BPM tarief , na aflevering van de "netto " auto wordt tegen betaling die functies vrijgegeven en daarover hoeft dan geen BPM belasting over worden geheven ( wel typisch Nederlands) :)
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
  14. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Heeft wel met Bruto /netto waarde van de auto te maken , netto prijs is voor NL lager bijvoorbeeld
     

Deel Deze Pagina