Dag, Ik heb een jeti ontvanger. Geregistreerd en het geld betaald om de vario -functie te kunnen gebruiken. Blijkbaar heb ik iets raars gedaan, want ik kan hier (EX Parameter) niet meer voor Vario m/s kiezen. Alleen maar voor Hoe krijg ik de zo vurig gewenste vario functie weer terug in het rijtje opties? Dank. jan.
Het probleem is inmiddels duidelijk. Jan heeft (nog) geen activatie code om de vario in de Assist ontvanger vrij te schakelen. Zonder deze activatie code is het vrijschakelen niet mogelijk.
Het kan zijn dat je er al vaker op hebt geklikt om naar die pagina te gaan. Probeer eens control F5 op je toetsenbord.(tegelijk) Dan laad ie de hele pagina opnieuw.
dit begrijp ik niet je koop een ontvanger, hier zitten extra functie in zoals de VARI misschien ook wel stabi, enz Dan wil je dat gebruiken en dan moet je weer in de buidel tasten! Vreemd bedrijf JETI Koop een auto van een hoop geld wil je weg rijden moet je weer geld neertellen. Reden je heb de auto gekocht maar niet het rijden dat kost extra!
@ Martin Met begrip van productie processen en marketing zou je de vraag waarschijnlijk niet stellen. Zou jouw probleem weg zijn als de ontvanger voor de vario functie terug naar de fabrikant moet om een extra chipje te plaatsen? Zou het dan een probleem zijn om mogelijk meer te moeten betalen voor die functie dan nu omdat het wel meer werk is? Of een andere aanpak: de vario functie wordt standaard aan gezet en de meerkosten worden standaard meegerekend in de prijsstelling. Dat betekent wel dat de mensen die geen vario hoeven moeten betalen voor iets dat ze niet hoeven. Bedrijven maken keuzes en dat willen consumenten ook. Als consument wil ik graag zoveel mogelijk tegen zo min mogelijk kosten. Ik volg reclames en aanbiedingen. Een bedrijf wil graag veel omzetten en daar onder de streep ook graag (veel) aan over houden. Anders waren ze wel een liefdadige instelling begonnen. Keuzes, keuzes, gelukkig kunnen en mogen wij (in NL) die maken. groet, Erik
Helemaal met Erik eens. Een kleine opmerking: Dat kan lastig uitpakken. Stel ik wil een zo groot mogelijke auto tegen een zo laag mogelijke prijs: waar kom je dan mee thuis? jan.
Het is inmiddels gebruikelijk om tegen betaling extra's op auto's te "ontgrendelen" - dit bespaart de fabrikant kosten en de klant kan opties desgewenst ook na de aankoop activeren.
@jan: Dan kom ik thuis met een Dacia! Ik rij dus Dacia Dokker. Ook nog op grijs kenteken, dus geen BPM en de BTW terugvorderen. Ook nog gunstig in de diesel MRB. Moet je wel een bedrijfsregistratie en BTW nummer hebben. Tuurlijk is een dikke BMW of Audi ook mooi. Maar erg veel euri, haalt niet mijn 1 : 20 en er kunnen niet drie fietsen achterin Erik
Wat debiel dat je extra’s moet unlocken, dat hoeft volgens mij helemaal niet….. Jeti R7Assist is ontvanger met stabilisatie dus dat werkt gewoon, ik heb er ook eentje en kan er zonder dat ik extra hoef te registreren of betalen temperatuur, g krachten, hellingshoeken en weet ik veel wat allemaal mee uitlezen in de telemetrie (en dus ook op het display weergeven) vario is een functie die je normaal gesproken via sensoren logt, dat durf ik niet te zeggen of dat zo werkt, zal het eens uitproberen
Vario functie kan je inderdaad voor kiezen en upgraden in de jeti assist ontvangers , je kan ook een losse vario moduul er aan hangen , Maar dan is je telemetrie uitgang wel vol gelijk En over autos gesproken , ( mijn vakgebied) Het is daar heel gebruikelijk om via updates functies tegen betaling te "upgraden" , dat heeft te maken met het BPM systeem van ons landje op papier wordt een auto zonder accessoires geleverd en vallen ze niet in het BPM tarief , na aflevering van de "netto " auto wordt tegen betaling die functies vrijgegeven en daarover hoeft dan geen BPM belasting over worden geheven ( wel typisch Nederlands)
Dat was toch in het verleden? Nu wordt de BPM berekend op basis van de CO2 uitstoot. Zie https://www.belastingdienst.nl/wps/...p_auto_en_motor/bpm/bpm_berekenen_en_betalen/