PWS -> Praktijk

• Topicstarter Topicstarter BertGouda
  • Startdatum Startdatum
B

BertGouda

Guest
Hallo,
Ik ben gefascineerd door het vliegen, daarom doe ik mijn Pofiel WerkStuk over de Weight&Balance van een vliegtuig. Ik ben op zoek voor mijn praktische gedeelte naar een RC vliegtuigje. Er zitten een paar eisen aan vast:
- het moet binnen te vliegen zijn (een gymzaal)
- het vleigtuigje moet een landing op wieltjes kunnen maken
- het vliegtuigje moet niet te duur zijn
- een beetje makkelijk te vliegen en een beetje crash bestendig
Ik ben van plan het zwaartepunt van het vlieguitgje te verleggen en vervolgens waarnemen wat er veranderd aan de vliegeigenschappen.
Ik heb geen ervaring met modelvliegen vandaar dat ik mijn hoop op jullie
kennis vestig. Er zit ook een behoorlijke tijdsdruk achter dus ik wacht op een spoedige reactie.
Hartelijk dank!
Bert

ik denk dat voor jou toepassing een X-Twin ideaal is. deze is(/was) bij de intertoys te koop en kostte 45 euro
verwacht er niet teveel van, maar voor het bepalen van het vlieggedrag met behulp van het zwaartepunt kun je er al veel mee doen.

op dit forum is ontzettend veel info te vinden en er zijn al meerdere mensen voor een profiel werkstuk langsgeweest en misschien kun je daar nog wat informatie uithalen. even de zoekfunctie gebruiken dus ;)

Als je met het zwaartepunt gaat zitten knoeien pas dan een beetje op want dat is er niet voor niks, Ik had ook een X-twin helemaal mooi gemodificeerd .

Toen hij klaar ging ik overenthousiast dat ding de lucht in gooien en Toen kwam die irritante zwaartekracht weer aanzetten, mijn zwaartepunt lag helemaal verkeerd, Nu is de as van mijn motor kapot en mag ik weer een nieuwe uit Hong-Kong laten overkomen,

Pas dus een beetje op als je dat gaat doen

bij een X-Twin zitten de motortjes achterop, beetje lastig ze dan kapot te krijgen. maar je kan best proberen wat een punaise meer of minder in de neus voor invloed heeft op het vlieggedrag. als je de punaises weer uit je vliegtuig haalt, dan is het zwaartepunt weer als vanouds..

Ik heb een Silverlit Airlifter (er stond groot X-Twin op de doos, Dus ging er een beetje vanuit dat het wel een beetje op hetzelfde neerkomt) maar het klopt je kunt ze ook krijgen met motor aan de achterkant

Ik had ook een X-twin helemaal mooi gemodificeerd .

Voor je met zoiets begint eerst het zwaartepunt bepalen van het orginal .

Dan moet na de ombouw het zwaartepunt op dezelfde plaats zijn.

En hij mag na ombouw aan gewicht niet zijn toegenomen .

Mvg Johan

Ja daar ben ik nu ook achter :P

Maar was een eerste projectje met vliegen en we leren van de fouten :D

Ik ga het vliegtuigje meteen bestellen.
Bedankt voor de reacties!
Hebben jullie ook tips voor het nog uit te voeren onderzoek?

Back