pylon ombouwen naar hellingzwever

ik heb nog een oud pylon speed 400 modelletje liggen, een dynamite gebouwd vanaf een plan. Nu had ik al gedacht om daar een hellingzwevertje van te maken, maar ik weet niet of dat zoiets succesvol is. De motor eruit en een accupaketje in de plaats, voor de rest zou er niet veel moeten veranderen.
-swanwijdte 80 cm, opp +/- 9.5 dm² (moet nog nameten)
-profiel MH43
-gewicht leeg 120 gr (zonder besturing en motor) vliegklaar geschat 250 a 300gr moet toch te halen zijn.
zou hier iets mee te doen zijn als hellingzwevertje?

Ik heb niet veel ervaring met helling zwevers maar 300 gram vindt ik wel wat zwaar. Met microservo's moet je voor +/- 60 gram aan electronica wel klaar zijn. Ik bouw ze vliegklaar (met motor, accu en 3 servo's) 160gram :) Vliegtuigje van 55 gram met dus 105 gram voor 3 servo's, accu, motor, regelaar ontv. 2 servo's a 12 gram + 10gram ontvanger + 20gram accu = 42 gram. + 120 gram plane = 164. Klinkt wel beter dan 300 :)

Motor erin laten en meevliegen dit jaar op de wedstrijden ;)

Tadango, laat mij een 400 racer van 65 gram zien en ik ben de eerste in de rij die er 1 wil kopen! :D

Ik heb mn 400 racer ook weleens als hellingzwever gebruikt. De eerste keer had ik de motor eruit gehaald en een 4-cellen accu van 270 mAh erin gedaan. Dit woog iets van 250 gram en vloog prima maar was eigenlijk te licht voor op de helling. De tweede keer liet ik de motor er gewoon inzetten en gebruikte 4 500 AR cellen als ontvangeraccu. Dit vloog stukken beter! Kortom, niet bang zijn voor het gewicht...

Paul

Dank je voor de tip, ik zal het eens proberen met het motortje erin, das het gemakkelijkste.

Paul, ik zal dit jaar wel meevliegen op de wedstrijden,maar daar heb ik 2 stingers voor klaar staan

Ik vlieg/vloog regelmatig helling.
Je kan in principe elke kist op de helling gooien.
Ik heb dit weekend een Stinger 21 geprobeerd.
Doet het goed.
Zat geen motor in maar wel een bak lood.
Ze moeten ook niet te licht zijn, sterker nog, wij vlogen met Samurai's van Look en die zijn soms te licht (wegen 1250 gram.).
Gewoon proberen!
Succes!

Back