Pylonrace Wedstrijd F3D, Quickie EF1 en E2K

Op 7 april wordt er weer een pylonrace wedstrijd gevlogen op "De Peel"

Inschrijven kan op Dutch F3D site, dit kan tot woensdag.
Ook bezoekers kunnen zich daar inschrijven.

Tot zondag 7 April.

gr Wubbo

De weersvoorspelling voor komende week is nog niet goed. Ik weet dat het weer niet zo lang van tevoren te voorspellen is, dus het kan meevallen. Zoals het er nu uitziet noord 5 bft bij max 7 graden. Nu ben ik een watje, maar ik denk dat het voor iedereen erg koud gaat zijn. Met name voor de pylon jury waar je toch lang stilzit. Is er evt een uitwijk naar een paar weken later als ze de lente eindelijk aan de gang hebbben gekregen?

@Emanuel, als je nou met een brandstofmotor gaat vliegen kun je je nog warmen aan de motor ;)

Ik zeg: gewoon gaan! We wachten al weken op hogere temperaturen, die komen gewoon maar niet ...

Groeten,
Peet

Ik heb gisteren nog gevlogen, en na 5 minuten vliegen voelde ik mijn vingers bijna niet meer, en dat met minder wind dan er verwacht wordt. Vroeg of laat wordt het warmer, let maar op! Het moet voor iedereen wel leuk blijven. Denk ook even aan de wedstrijdleiding.

Natuurlijk, daar heb je ook een punt en het is ook niet dat ik zelf graag verkleum. Alleen is het denk ik niet zo eenvoudig om zo maar even een paar weken te verschuiven. Maar goed, daar ga ik niet over.
Lijkt me beter om even af te wachten tot volgende week en eind van de week weer eens te kijken wat het nu echt wordt, die lange termijn voorspellingen zijn ook niet zo betrouwbaar.
Uitstellen kan altijd nog lijkt me.

Peet

Hoi Wubbo,
Helaas zit ik met een gebroken heup op de bank :-(.
Dus voor mij even geen vliegen.
groet,
Frank

Net ook nog even wezen trainen ( 3gr+), niet te doen slechts één vluchtje gemaakt.
Beneden de 10 gr met deze wind niet te doen.. Maar ja hij is nu wel getrimd.

Net ook nog even wezen trainen ( 3gr+), niet te doen slechts één vluchtje gemaakt.
Beneden de 10 gr met deze wind niet te doen.. Maar ja hij is nu wel getrimd.

Ik heb ook een 4 tal vluchtjes gemaakt vandaag. Harde wind was echt niet prettig. Mijn EF-1 tje ging alle kanten op, soms zelfs de goede. Ik was blij dat ik weer naar binnen kon. Hopelijk hebben de weermannen ongelijk en stijgt de temp snel. Ik heb wel zin in een race!

Ik probeer me in te schrijven, maar krijg de website niet in beeld. Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem?

EF 1??

Hoi Emanuel,

Doe je toch mee? Dat zou leuk zijn!

Ik dacht op de F3D site gezien te hebben dat ik de enige EF1 piloot was.:sad:

Ik vlieg eigenlijk ook voor Hugo omdat ik zijn Little Tony heb overgenomen.

Tjarko

Hoi Tjarko,

Natuurlijk ben ik erbij, en Cor als het goed is ook. Ik had gelezen dat je tot woensdag in kon schrijven. Dat was echt TOT woensdag, dus niet meer na dinsdag middernacht.... Stom, maar Wubbo weet dat ik kom. We zijn dus hopelijk met 3 EF-1'tjes. Mooi een volle heat.

Tot morgen!

Zoooo dat was even mazzelen gisteren met het weer! Heerlijk vliegdagje, het was weer gezellig! Helaas moest ik vroeger afhaken vanwege een verjaardag.

Hopelijk binnenkort weer! De wedstrijdkalender is nog angstvallig leeg.

Lege kalender

Hoi Emanuel, dat smaakt naar meer he !

Bij gebrek aan wedstrijden kunnen we ook samen racen.
Als het mooi weer is zouden we kunnen trainen bij mij op de club, Ornithos in Geldrop?
Laat maar weten als je zin en tijd hebt.

Tjarko

Kom ik zeker weer, super dagje gehad gisteren.
Alleen een beetje laat thuis (22.00 uur).
Trouwens erg onder de indruk van het HLG vliegen wat ik heb gezien daar. ik wil er ook zo één. Ook van het combatten genoten.

Ik weet nu ook waarom die Irvine op m'n quickie zo slecht liep...
Cilinderbus zat er niet helemaal goed in ...
Baal, het was weer een haastklus die lagers vervangen heb ik al door.

En die crash van de E2K kist waarschijnlijk veroorzaakt door de doorgebrande motor. Heb al van Frank Koelma gehoord die ook alle controle kwijt was na het afbranden van de motor, terwijl later de regelaar weer naar behoren werkte. Zo ook bij mij, regelaar doet het nog, ook de BEC werkt nog. Ik ga voortaan met aparte BEC vliegen denk ik.
Gelukkig heb ik het filmpje nog ;)
Zal 'em binnenkort even op de Utube posten.
Al met al toch een leuke dag gehad!
Groeten,
Peet

Moest haast wel zoiets zijn. Ik zou toch ook maar even de lagers controleren, zaten wel wat strak, ik had het er nog met Rob over: even het carter warm stoken en de krukas heen en weer tikken.
Nico.

Ja, ik ga vanmiddag eerst even proefdraaien. Als die weer zijn oude toerental haalt doe ik er niks meer aan. Mocht het nog niet optimaal zijn, dan zal ik ook nog even naar de krukaslagers kijken.
In ieder geval bedankt voor de tip.

Groeten,
Peet

Back