Pylonrace workshop 12-02-06

Vanmiddag werd bij Modelvliegtuigsport Vereniging Almere een workshop 'Pylonracen' georganiseerd. Door diverse enthousiastelingen werd een uitvoerig verhaal verteld over het ontstaan van deze hightech hobby. Hightech, omdat men continue bezig is met het doorontwikkelen van diverse aspecten die ervoor zorgen dat de hobby uiteindelijk sneller gaat. Zo heeft Rob Metkemeijer een interessante uitleg gegeven over het ontstaan van de MB40 motor, en de productie technieken die daarbij komen kijken. Ook het repareren van gloeipluggen en de productie van eigen koolstof propellers kwam ter sprake, met een kleine demonstratie erbij. Alle klassen binnen de Nederlandse Pylon-scene waren vertegenwoordigd. Met name de F3D en F5D maakten indruk. Ook de instapklasse, de Quicky 500 werd uitvoerig behandeld. Over Quicky 500 gesproken, er staan momenteel 2 Q500's te koop, waaronder één bij Hangar (€90,- incl motor), en de ander hier op het forum (€75,-). Dus voor de personen die geïnteresseerd zijn geraakt... :roll:

Helaas werkte het weer niet echt mee om een volledige demo neer te zetten. Maar toch hebben enkelen wat vluchten gemaakt in de klasse Club20 en F3D, zodat iedereen een indruk kreeg van wat het nou zo ongeveer inhoudt. :)

Het was een erg leuke en leerzame dag, alleen jammer dat sommige (niet nader te noemen) mensen niet het respect op konden brengen om even hun mond dicht te houden.
we.gif

F3D
pylon_01.jpg

Inleidend verhaaltje van de Voorzitter, Ben Jansen.
pylon_02.jpg

Peter van Doesburg vertelt uitvoerig alle ins and outs.
pylon_03.jpg

Kleine demo van Club 20 en F3D.
pylon_04.jpg

Ik was ook even komen kijken (was toch in de buurt, ik was bij Gooi en Eemland)

Zag er allemaal gezellig uit, maar omdat er steeds gezegd werd dat er niet gevlogen zou worden was ik al snel weer weg om met mijn eigen P-51 Mustang te vliegen.

Nu zie ik dat jullie daar toch nog gevlogen hebben :(

Was in ieder geval zeer leerzaam allemaal.

Groetjes Jesse

Jawel, er is wel gevlogen uiteindelijk. Maar er viel natte sneeuw gedurende de middag, dus vandaar dat er geen parcours is uitgezet. Dat was wel jammer opzich. Toch hebben 2 Club 20 modellen wat rondjes geknald, en heeft Ray van de Klok 2 keer met zijn F3D gevlogen. Erg indrukwekkend! :yes:

Hier wat fototjes van de mensen die wel durven vliegen met een beetje water en sneeuw :D ....duidenlijk geen helicopter vliegers hé Jorrit! :wink:

Resize%20of%20P1070192.JPG

Resize%20of%20P1070193.JPG

Resize%20of%20P1070194.JPG

Resize%20of%20P1070196.JPG

Resize%20of%20P1070198.JPG

Resize%20of%20P1070199.JPG

Resize%20of%20P1070200.JPG

Resize%20of%20P1070201.JPG

Resize%20of%20P1070202.JPG

Helaas hebben we niet echt om de pylons kunnen racen omdat het weer nogal tegen zat.
Dus gewoon maar wat rondjes om ons heen vliegen.
Veel regen en SNEEUW 8O
Maar het was zeker een gezellige dag!! :P

Martijn

Back