pylonracer specs met eagle tree

pylnracer.jpg


mn racertje voor den eerste x, 95% gas, in t handje met de 16/15/2 motor en 4,2 x 4,2 prop erop

enig idee wat er dan in de praktijk te verwachten is

wat draaien jullie normaal gezien uit, welke specs en op welke as wat, wat is het makkelijkst?

dank voor de tips

Jelle
 
een mega 16/15/2

een speed 400 was een brushed, dit is, naar mijn weten, wel vergelijkbaar qua grootte, zeer zeker niet qua poweerrrrr...


he he
 
Jelle, de vraag van Laurens is terecht, welk model zit die combi in, normaal gesproken in een speed 400 klasse pylonracer.

En dan nog enkele vragen van mij uit, welke accu en welke regelaar gebruik je?
 
Hey Jelle,

Ik gebruik meestal Voltage en Amperé's links
en Watts en cumulative MaH's rechts

Maar mooi joh, werkt dus nu goed, Top
 
Lekker grafiekje hoor, 44A uit een 2170 en dan nog 3,35V/cell is niks mis mee.
Alleen jammer dat de toeren er niet bij in staan ;).

Vliegen met die hap!
 
Ik vroeg me dus af of je speed 400 klasse of F5D had qua kist. Ik heb zelf ook een gillete, die nog afgebouwd moet worden.
 
ik vond t er ook aardig uitzien. En dat zonder belasting nog... ik ga er nog een toerentalmetertje bij halen, maar eerst maar es zien of we em in de lucht gaan krijgen...

Jelle
 
Een toerenteller werkt met een magneet en is dus minder fijn. Er zijn wel enkele knutselaars op rcgrps geweest die dit digitaal,direkt icm brushless regelaar aan de gang kregen. Ben er zelf nog niet aan toe gekomen om erin te verdiepen. Mijn Seagull heeft op dit moment nog andere opties die ik aan het verkennen ben (Seagull glider)
 
je hebt toch ook een optische? daar zat ik eigenlijk meer aan te denken...

wie gebruikt welke nog meer en waarom zijn die dan wel zo handig???

dank je!!!
j
 
nieuwe poging, alleen deze keer met een grotere prop, vondie minder leuk, lol

pylnracermaxbel47x42prop.jpg


toch maar es zien of een 16/15/3 niet beter is, motortje werd ook redelijk warm, maar als ik de amps, watts en zo zie is dat ook niet zo gek...

lijkt of cut-off op 10V ligt, maar juist aan het eind gaat hij dieper.

Dus dan zal t ampére zijn, maar welk onderdeel stuurt daarin, de regelaar volgens mij niet, want die zou t wel aan moeten kunnen, of zou t de temp sensor daarin geweest zijn?

en 7 minuten, das nie verkeerd zeg...



graag jullie mening...
 
Laatst bewerkt:
Jelle, als ik het zo bekijk dan begon je op 12,5 volt en dan zak je inderdaad onder de 10 Volt aan het eind.
Je ziet hem rond 380 seconden instorten, de motor afzetten en dan loopt de spanning weer iets op.
Maar je cut-off ligt wel erg laag, sloopt wel je lipo.
Je regelaar regelt dit, als je hem in kan stellen niet lager dan 3 Volt per cel zetten.

Maar wat is je bedoeling, wil je weten hoeveel stroom hij gaat trekken, wil je weten hoe hard hij gaat?
Ik ben nu ook een Gilette aan het opbouwen en ik heb al wat ideeen, maar dat wordt een kistje wat maar maximaal 1 minuut kan vliegen, dan is de accu leeg.

Als je leuk snel wilt vliegen op 3S 16/15/3 met een 4,7x4.7 prop.
En dan metingen in de vlucht doen, niet in de hand, dat vertekend enorm.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Mijn advies, Ga vliegen!
Eerst met de kleinere prop, als na een paar vluchten alls het goed uithoud en je meer snelheid wilt (na de 1e vlucht moet je er niet aan denken maar snelheid is verslavend) dan kun je altijd nog groter gaan.
 
Jelle, als ik het zo bekijk dan begon je op 12,5 volt en dan zak je inderdaad onder de 10 Volt aan het eind.
Je ziet hem rond 380 seconden instorten, de motor afzetten en dan loopt de spanning weer iets op.
Maar je cut-off ligt wel erg laag, sloopt wel je lipo.
Je regelaar regelt dit, als je hem in kan stellen niet lager dan 3 Volt per cel zetten.

Maar wat is je bedoeling, wil je weten hoeveel stroom hij gaat trekken, wil je weten hoe hard hij gaat?
Ik ben nu ook een Gilette aan het opbouwen en ik heb al wat ideeen, maar dat wordt een kistje wat maar maximaal 1 minuut kan vliegen, dan is de accu leeg.

Als je leuk snel wilt vliegen op 3S 16/15/3 met een 4,7x4.7 prop.
En dan metingen in de vlucht doen, niet in de hand, dat vertekend enorm.

GJ

idd, stroom, ik merkte dat motortje wel erg warm werd, dus eigenlijk eerst vliegen met de kleine prop en dan es kijken of ik een 16-15-3 (of 4) ergens vandaan kan halen, en zien hoe dat gaat...

drom, dat vertekenen, denk in de lucht nog veel meer amps, of zie ik dat nou verkeerd?

dank!
 
Tja, dat hangt er vanaf, meestal is het het omgekeerde. Minder A in de lucht dan op de grond.
 
Haha, nee in de lucht wordt het minder stroom (Amperes).
Ligt een beetje aan de prop en het vliegtuig maar het zal minimaal 10 tot 15% minder stroom worden bij een Gilette.
En je hebt dan wat koeling rond je motor en regelaar dus alles wordt minder heet.

Maar je moet wel even kijken naar de afslag van die regelaar want hij trekt je accu anders stuk.
Of gewoon berekenen hoelang je kan vliegen, timer op de gasknuppel zetten en dan zou je als je 40 Ampere trekt zo'n 3 minuten volgas kunnen vliegen met de 2100 MAh cellen (20S)

Je hebt dan nog een beetje over om een doorstart te maken.

GJ
 
Back
Top