pylonracer specs met eagle tree

in de Voodoo is de /2 veel te snel en een erg hoog stroomverbruik.De vleugel krijgt dan te veel lift waardoor hij na het uittrimmen erg instabiel op de hoogteroer wordt. De /3 vlieg ik al een jaar of 7 en bevalt erg goed en is zelfs tegen overkill aan als je snel vliegen niet gewend bent. Zelf vlieg ik met een 2w20 die ongeveer tussen de 2/ en /3 in zit maar dat deed ik nadat ik enige vluchten gemaakt had met de /3 om aan de Voodoo te wennen. met de 2w20 is volgas pakket leegvliegen met ietwat heiig weer eigenlijk net te snel (kans op verlies)

Voor een sp400 pylonracer is een /3 een erg goede keuze. In een edf jet is de /2 eigenlijk beter op zijn plaats met 3 cellen Lipo want dan is er een geforceerde koeling die de motor heel houdt. de /3 in edf op 4 cellen is ook een ideale setup en met 6s1p A123 dat heb je zomaar 650Watt en het blijft nog heel ook.

succes
 
Back
Top