Harry van Melick
PH-SAM
Pyranha op LiPo’s
In diverse forums wordt er zeer veel gezegd over de Pyranha op LiPo’s, echter hier gaat het meestal om, hoe kan ik hem lichter maar vooral sneller maken.
Nu is het laatste voor mij niet van belang, ik zelf vind zo’n 130 tot 140 km/uur genoeg
Op het ogenblik heb ik een Aeronaut Vampire 2150 gram (in restauratie)
Een LIP 20 moet nog worden gespoten en de Canopy moet worden gerepareerd (verkeerde loswas gebruikt bij het aanpassen) deze zal zo’n1100 gram gaan wegen
En een Pyranha 883 gram met 8x 1950 FAUP P&M Mega 16/15/2
De Pyramha is met Humbrol gespoten Rood 6 en nog zonder een extra beschermlaag. Spuit hem na een tijdje vliegen wel netjes over.
Mijn doel is nu om een nieuwe Pyranha te gaan bouwen en wel zo licht mogelijk maar wel met een normale afwerking, dus gewoon gespoten en geen folie.
De motor wordt een 16/15/3 en ik denk aan 3s1p Lipo van zo’n 2000 Ma
Ook valt er nog was gewicht te besparen door een DIA30Ph Fan maar deze is aardig aan de prijs.
Mijn vragen zijn:
Is een Mega 16/15/3 bij 11.1 Volt bruikbaar?
Is er ook een zeer lichte 3s2p Lipo setup mogelijk, zo ja welke cellen?
Heeft iemand nog een beter idee aangaande de Lipo setup en wel met het gewicht op de voorgrond?
Emile heeft een Cobra-pakket van 230 gram 2000 4sp1 Bij 3s1p kom ik dan waarschijnlijk op zo’n 175 gram.
Hoe zal de Pyranha zich gedragen met aan een kant 2 cellen en aan de ander kant een?
En zeer belangrijk hoe kom ik met mijn zwaartepunt uit?
Bij de 8 Faupjes zitten de cellen geheel voorin tegen de Airintake
Ik weet het, heel veel vragen maar ik heb weinig zin om ’mijn kop te stoten’.
Groetjes,
Harry van Melick
In diverse forums wordt er zeer veel gezegd over de Pyranha op LiPo’s, echter hier gaat het meestal om, hoe kan ik hem lichter maar vooral sneller maken.
Nu is het laatste voor mij niet van belang, ik zelf vind zo’n 130 tot 140 km/uur genoeg
Op het ogenblik heb ik een Aeronaut Vampire 2150 gram (in restauratie)
Een LIP 20 moet nog worden gespoten en de Canopy moet worden gerepareerd (verkeerde loswas gebruikt bij het aanpassen) deze zal zo’n1100 gram gaan wegen
En een Pyranha 883 gram met 8x 1950 FAUP P&M Mega 16/15/2
De Pyramha is met Humbrol gespoten Rood 6 en nog zonder een extra beschermlaag. Spuit hem na een tijdje vliegen wel netjes over.
Mijn doel is nu om een nieuwe Pyranha te gaan bouwen en wel zo licht mogelijk maar wel met een normale afwerking, dus gewoon gespoten en geen folie.
De motor wordt een 16/15/3 en ik denk aan 3s1p Lipo van zo’n 2000 Ma
Ook valt er nog was gewicht te besparen door een DIA30Ph Fan maar deze is aardig aan de prijs.
Mijn vragen zijn:
Is een Mega 16/15/3 bij 11.1 Volt bruikbaar?
Is er ook een zeer lichte 3s2p Lipo setup mogelijk, zo ja welke cellen?
Heeft iemand nog een beter idee aangaande de Lipo setup en wel met het gewicht op de voorgrond?
Emile heeft een Cobra-pakket van 230 gram 2000 4sp1 Bij 3s1p kom ik dan waarschijnlijk op zo’n 175 gram.
Hoe zal de Pyranha zich gedragen met aan een kant 2 cellen en aan de ander kant een?
En zeer belangrijk hoe kom ik met mijn zwaartepunt uit?
Bij de 8 Faupjes zitten de cellen geheel voorin tegen de Airintake
Ik weet het, heel veel vragen maar ik heb weinig zin om ’mijn kop te stoten’.
Groetjes,
Harry van Melick