Q occasioneel varen

ben woonachtig te oost vlaanderen, zoek mede booteigenaars om occasioneel te gaan varen.....(vooral schaal, werkschepen, etc) weet wel enkel plaatsjes, hieronder lijstje:

* Wachtebeke: schuinover restaurant Riviera, opstapplaats kayak.
* Wachtebeke: langelede (moeilijk toegankelijk en veel begroeiing)
* Wachtebeke: moervaart (moeilijk toegankelijk, wel veel ruimte!)
* Sint-Kruis-Winkel (Gent): einde van de moervaart (goed toegankelijk)
* Zelzate: park (naast gemeentehuis) (prachtig gelegen en zeer gemakkelijk toegankelijk)(nog niet geweest, wel toestemming gevraagd aan burgemeester maar nog geen antwoord)
* Beervelde surfclub, zeer mooi, wel lidgeld betalen!!!

(bovenvermelde plaatsen zijn openbaar, heb er al gevaren en nog geen problemen gehad, met electro heb je weinig 'klagende' buren)

Weet er iemand of er mag gevaren worden op Blaarmeersen Gent???

andere plaatsen???? graag aanvullen!!!!!!

Het eerste vaarwater (restaurant Riviera) ben ik vandaag eens gaan verkennen.
Dit is een prima plaats om je boot in het water te leggen. Ook de aanwezigheid van een steiger(tje) is een grote luxe. Dit wordt alvast 'mijn' stekje. :D

Een foto'tje:
vaarwater009.jpg

Aan de Blaarmeersen te Gent is het nu niet meer te doen om te varen. De plaats die eerst aan de rc-boten was voorbehouden is verdwenen en moet nu plaats maken voor een strand. Dus 's zomers daar je boot in het water leggen tussen al die zwemmers mag je nu zeker vergeten.
Blijkbaar heeft de stad Gent meer oog voor zonnekloppers die daar alles laten rondslingeren dan het recreatief bezig zijn van de rc-schippers die altijd alles netjes achter laten. Bedankt!

Droop

Hetgene wat ik weet over blaarmeersen is dat daar een botenclub gehuist zit.
Vraag me de naam nu niet, momenteel weet ik het niet. Zou ik eens moeten opzoeken.

Voor deze periode hebben ze geen vaarwater, toch altans voor deze zomer niet. Is geen wedstrijd mogelijk. Dit zou ergens einde zomer allemaal in orde moeten zijn. De locatie voor het vaarwater blijft bestaan. (Dit is of was gelegen aan de overkant van de bestaande strand.

Groetjes
Carlo

hallo

update
ik heb de club verantwoordelijke gesproken
ze hebben terug water als de vijver volgelopen is
het staat nog onder de betonnen plaat waar vroeger gevaren werdt
de nieuwe locatie is aan het kleine restaurantje waar we vroeger van die dikke vette hamburgers met augurken (amedeo en ik bestelden er steeds twee)gingen eten
en daar de serveersters probeerden zot te krijgen (wat steeds lukte)
daar we met 6 gingen eten en dan voor 10 man hamburges bestelden

groetjes raf

Back