Q500 2006/2007

Is ongemodificeerd, en voor een lengte iets groter dan de beugel die je op de foto ziet staan is ie prima geschikt. Hij is aangesloten op op de stand regelbaar met de knop (4-16/24 V dacht ik). In ons clubgebouw hebben we een Variac staan voor de grote beugels, maar deze trafo is goed genoeg voor zagi's en chartervleugels enz. We hebben hem eigenlijk alleen nog maar met deze beugel gebruikt.

dank je, vanmiddag toch maar eens bij die treinen boer in Sittard gaan kijken, laatst had hij een behoorlijk aantal losse trafo's in een bak liggen die aan spotprijzen eruit gingen.

mhhhh leuke inspiratie , ik heb nog 2 vlamnieuwe Q500 MVVS motoren
liggen uit eigen import. heheheheheheh :lol:

ik heb ook nog wel ergens een q500 tekening in autocad staan .
effe uitplotten op mn plotter
(ik kan maatje beddelaken uitprinten met die plot machine )

vraagje >> zijn resonatie pijpen toegestaan bij Q500?? :?:

Zoals Peter zegt, dat zijn de regels.

KNVvL reglement zei:
5.9 Pylonrace klasse "Quickie 500" (2006)

5.9.1. Definitie model
Modelvliegtuig waarbij de energie voor de voortstuwing verzorgd wordt door een zuigermotor met een cilinderinhoud van maximaal 0,40 kubieke inch en waar de draagkracht verkregen wordt door aërodynamische krachten welke inwerken op de draagvlakken die, behalve de roervlakken, gedurende de vlucht in vaste stand blijven.

5.9.2. Romp
1. De romp moet een rechthoekige of vierkante doosvormige constructie hebben met een minimale breedte ter plaatse van de vleugel van 73 mm en een minimale hoogte ter plaatse en inclusief de vleugel van 88,9 mm.
b. Het brandschot moet rechthoekig zijn met minimale zijden van 57 mm.
c. De maximale afrondingsstraal van de romp mag 6 mm. bedragen.

5.9.3. Vleugel
a. De vleugel moet een constante koorde en een minimale oppervlakte van 32,26 dm bezitten.
b. De spanwijdte bedraagt minimaal 1270 mm en maximaal 1320 mm.
c. De minimale dikte van de vleugel bedraagt 30 mm over ten minste 1200 mm.

5.9.4. Landingsgestel
a. Het landingsgestel is tweebenig met wielen met een minimale diameter van 57 mm.
b. De spoorbreedte bedraagt minimaal 200 mm, evenwijdig aan de dwarsas gemeten.
c. Wiel- en pootstroomlijnkappen zijn niet toegestaan.

5.9.5. Motor
Iedere commercieel verkrijgbare motor met voorinlaat en zij uitlaat met een cilinderinhoud van maximaal 0,40 kubieke inch is toegestaan.

5.9.6. Carburator
De motor moet voorzien zijn van een drosselbare carburator of een venturi met afslag. De maximale inlaatdiameter bedraagt 9 mm.

5.9.7. Geluiddemper
De motor moet voorzien zijn van een geluiddemper. Resonantiesystemen zijn niet toegestaan. Het maximale geluiddrukniveau mag op enig moment niet meer dan 80 dB(A) op 7 meter bedragen. De wedstrijdleiding is bevoegd vliegers, wiens modellen te veel geluid produceren, van deelname uit te sluiten.

5.9.8. Propeller
Iedere commercieel verkrijgbare twee- of meerbladige propeller uit versterkt nylon is toegestaan. Niet toegestaan: koolstof, glas of Kevlar gevulde epoxy propellers.

5.9.10. Brandstof
De brandstof met een samenstelling van wonderolie, methanol en maximaal 10% nitro wordt door de wedstrijdleiding ter beschikking gesteld.

Het gehele Pylonrace reglement is hier te vinden.

ik besloten om definitief niet meer mee te doen met pylonracen
jet vliegen is voor mij nu het leukste wat er is

latersssssssssssssssssssssssssssssss

jetpower zei:
ik besloten om definitief niet meer mee te doen met pylonracen
jet vliegen is voor mij nu het leukste wat er is

latersssssssssssssssssssssssssssssss

Jammer Peter,

Maar heb je al een vliegende Jet??

18Juni is de eerstvolgende Q500 wedstrijd op het veld van Cumulus, Nijmegen/Winssen.
Route beschrijving en kaartjes vind je op http://home.hetnet.nl/~ronvans/

Groeten Martijn

Het heeft even geduurd maar ik van deze week er maar weer eens aan gebouwd. Zoals het er nu uitziet is meedoen aan de laatste wedstrijd van het seizoen nog haalbaar.

Hoe staat het met Robin en Nando????

Je bent toch niet bang om in dezelfde heat te vliegen als ik Robin???? Anders bestel ik wel alvast een nieuwe antenne voor je mocht dat gebeuren ;-)

Ach Robin, Laurens kan niet zo erg zijn als Nando gisteren :rolling:

Robin, nog verder met jou Quicky?

Zover ben ik (bezig met bespannen):
Q500-1___Medium__.jpg

De vleugel moet nog een voorlijst op, de tipjes iets verstvigd worden, een rare luchtbel upgevuld met epoxie, servo('s) ingebouwd worden en bespannen.

Ik ga er mss vanavond nog mee bezig

Je bedoelt dus dat ie de 15e af is.

Ik moet nog de gasservo inbouwen, slangetjes aansluiten en de staartschaats vastlijmen, dan ben ik klaar.

Tja... ik weet het nog niet zeker todat hij af is, en de 1e vlucht gelijk mijn 1e wedstrijd te maken lijkt mij ook niet verstandig :o 8O
En ik heb een beetje het iedee dat hij nogal neuslastig is, ik heb het nog niet met de vleugel erop kunnen bekijken maar het voelt nu iig nogal vreemd aan.

Maar ik zal hem wel mee nemen, tips zijn altijd welkom!

e5eeeb0cf56416393d63029a1fc76e32.jpg

Hij is klaar!!! Het heeft even geduurd maar uiteindelijk ziet hij er prachtig uit. De motor moet nog even afgesteld worden, ik heb per ongeluk de stationair naald los gedraaid... Dan invliegen, en volgende week een top 3 plaats halen.

Back