Q500 - Grand chelem V2

Beste,

Mijn Grand Chelem is er klaar voor! Ga geen wedstrijden vliegen maar gewoon fun.

7,5 cc os fx erop. Welke propellor kan ik hiervoor het beste gebruiken? Het gaat me puur om snelheid. Huidige prop is 11x7 en die gaat net door het gras bij opstijgen...

Beschikt er misschien iemand over een afgestelde resopijp voor deze 7,5 cc?

Ik vlieg op futaba 2,4 ghz fasst... is de fullrange 6 kanaals ontvanger met 1 antenne voldoende om goed ontvangst te hebben op dit toestel of is toch een 7 kanaals ontvanger aan te raden welke 2 antennes heeft?

Graag jullie reacties :)

Hallo,
Ik hoop dat je de vleugel versterkt hebt met een glasmat in het midden!
ik had dit niet gedaan en bij de derde vlucht is de vleugel in twee gebroken in vlucht.
grtz,
Luc

Er zit momenteel nog geen glasmatje in het midden. Zag het nut er niet van in om een strook van 4,5 cm breedte te verlijmen over de complete lengte van de vleugel...

Geeft dit echt zoveel meer kracht???

Ik zal een glasmatje verlijmen over de complete lengte! Bedankt voor de tips mannen want had het zo niet gedaan.

Daarnaast nog tips over de propellor?? Uitlaat?? Of ontvanger???

Groet

Stefan

Ik zal een glasmatje verlijmen over de complete lengte! Bedankt voor de tips mannen want had het zo niet gedaan.

Daarnaast nog tips over de propellor?? Uitlaat?? Of ontvanger???

Dat stukje glasmat alleen in het hart van de vleugel he? Ik weet niet wat jij met complete lengte bedoeld, maar beide vleugel helften spelen hefboompje rond het centrum, dus daar moet de grootste kracht worden opgevangen. Hoop niet dat je van tip tot tip die glamat aanbrengt:rolleyes:

Verder wel even beseffen dat de Grand Chelem een prima Q500 kistje is tot 6,5 cc, maar zelfs dan moet je de zaak hier en daar al verstevigen (zoals de vleugel). Ik heb er zelf ook twee voor de racerij, maar meer dan 6,5 cc zou ik er niet zomaar opzetten, het zijn ook geen super stevige modellen, daar moet je echt nog wel even naar kijken. De V staart is ook vrij slap, misschien verstevigen i.v.m. mogelijke flutter e.d.?
Zorg voor minimale speling op alle roeren, ander zul je flutteren!

Prop/Uitlaat, over die combi kan ik alleen maar iets zeggen voor 6,5 cc:
10x7 standaard uitlaat is de beste combi als je gaat racen en dan blijf je onder de 80 dB (althans met een Irvine of OS). Wil je iets anders: experimenteer...

Maar als ik het goed begrijp wil je echt raggen, hetgeen een goed streven is!
Ik zou zeggen kijk dan ook eens naar de Super Tigre Q500 motor. Niet duur en als je niet maalt om de herrie kun je hier zeker je voordeel mee doen. Wil je nog sneller: neem een Nelson 6,5 cc ($$) daar word ook Quickie loud wedstrijden mee gevolgen, nodeloos te zeggen... loud::== >>80 dB :D Maar ook snelheden >200km/u (net wat je nodig hebt). Of een Grand Chelem dat houd? Ik weet het niet, zou eerder gaan voor een (verstevigde) Viper ofzo.

Overigens: Een GC met 6,5 CC Irvine loopt ongeveer 180 km/uur max op het rechte eind.

Ontvanger: boeien als de betrouwbaarheid maar goed is. Ik zelf vlieg met een Assan 2,4 6 kanaal, en die hebben geen antenna diversity, nog nooit problemen gehad. Wel test ik elke ontvanger uit in een low budget model op betrouwbaarheid. Futaba FASST is goed spul.

Peet

Laatst bewerkt:
komplete lengte van de vleugel klopt toch wel, anders is het in de breedte.

Maar hoe het ook bedoeld wordt, glasmat over de naad van de 2 vleugelhelften.

GC met nelson is not done!!

Wubbo

gisteren de eerste vluchten gehad. 1 gele baan op de vleugel kwam los waardoor het model ging fluiten... kortom opnieuw vastzetten en weer gaan. met een 10x7 komt die behoorlijk vooruit! denk nog wel plakband over de naden van de roeren plakken zodat er geen lucht tussen kan komen.

zal me niet drukmake over de ontvanger. ben alleen nog op zoek naar een hatori uitlaat.

gr
stefan

Hehe, ja die bekleding van die GC's komt nog wel eens los. Heb je nu 7,5 cc met een 10x7?? Met een 7,5 cc zou ik gaan voor een wat hoger landings gestel, kun je nog met wat grotere prop experimenteren.
En natuurlijk snelheid meten... daar ging het je toch om ;)

nou een mooie zwarte 2 mm rand om de bekleding heen... net echt! waar haal ik een hoger landingsgestel? kom nu prima los hoor met deze prop alleen prop wordt wel groen ;)

Back