QQ yak 54 2.2m

Ze geven voor het model een vlieggewicht van 7200-7700 gram op.

Als je een DA setup tegen de door jou genoemde setup afzet, qua gewicht, is electro ongeveer 1kg zwaarder bij 12s, bij een lege brandstoftank.

Dan kom je dus op 8200-8700 gram uit vliegklaar. Volgens de specs zou die Axi 3D kunnen tot 10kg, zou dus voldoende moeten zijn.

Zo dacht ik inderdaat ook. maar als hij een kg zwaarder word,, vliegt hij dan nog wel zo als op alle filmpjes?

Kwaliteit van de H9 Yak schijnt tegen te vallen las ik op andere fora....

kan je van de H9 funtana niet zeggen... die is oersterk in de vlucht...
ik dacht op de fly in vorig jaar vloog de 2m20yak van EF electro, ik dacht dat die op 11cellen vloog.... vliegt hier ergens in het filmpje:YouTube - fly in 2008 de rode yak ik denk dat jens meer weet over de setup...
en in het brandstofgedeelte is er iemand hem aan het bouwen

af-bouwverslag-qq-yak-54-2-2mtr

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je echt 3d dan heb je op 8kg al 4000W nodig. Een 5345/16 op 12s trekt net een 24x10 en dan zit je al over de 100A.

De 14 kan op 10 cellen maar voor voldoende punch boven de 8kg zou je een erg hoge stroom krijgen. Axi schrijft lagere kist waarden voor.

Je kan altijd een keer langskomen om met mijn edge te vliegen, dat weet je ;) Voor vragen ben ik ook altijd beschikbaar, msn heb je ;)

In de video zie je inderdaad de yak van Benoit die vliegt op 11cellen en heeft meer power dan een DA + Tuned pipe. Wel een plettenberg motor, ik moet zeggen dat plettenberg het over het algemeen toch wel zeker niet slecht doet! Ook in F3A komen ze meer en meer op!

Ik zal proberen zo snel mogelijk nog een filmpje van de yak van Benoit te posten.

Btw, als regelaar vindt ik de CC 110HV erg goed werken. Toch zou die jazz een betere keus zijn omdat die een vonken onderdrukker heeft.

Ik vlieg er nog niet mee en er komt bij mij een benzinemotor op.

af-bouwverslag-qq-yak-54-2-2mtr

Maar mocht je vragen over de constructie van de kist hebben, of een keer zelf willen kijken, (Ik woon in Harderwijk) dan kunnen we vast wel wat regelen.

Edit: Ow wacht, eclipse86 verwijst al naar 'mijn' topic.

Zo dacht ik inderdaat ook. maar als hij een kg zwaarder word,, vliegt hij dan nog wel zo als op alle filmpjes?
Ik ga er ipv een DA50, een MVVS58 op schroeven. Die is 500 gram zwaarder.
Met de DA50 moet alles zo ver mogelijk naar voren geschoven worden om het zwaartepunt goed te krijgen, dus daarvoor is het niet heel vervelend om een zwaardere motor te kiezen.
Dat de vleugelbelasting iets hoger wordt zal misschien best te merken zijn. Maar dat weet ik dus nog niet.

Het valt wel mee. Ik had de volgende rekensom gemaakt:
Code:
DA 50                1330
uitlaat MTW TD75      250
gasservo/aansturing    50
tank/inrichting        50 
motormount            120
kleindelen             50

totaal               1850

Axi 5345              895 
Regelaar              220
12S 5000mAh          1600
motormount             50
kleindelen             50
totaal               2815

Maar daar ontbreekt bijvoorbeeld de onstekingsaccu nog in (minimaal 100 gram) en is van een lege tank uitgegaan. Een volle gank zal zo'n 400 gram extra zijn.

Het zou mij niets verbazen dat als Fraggy zijn kist klaar heeft en jij deze zou uitvoeren zoals je van plan was, dat het take off gewicht op z'n hoogst 100 gram scheelt.

Of je dat merkt en of ie dan nog wel vliegt zoals in de filmpjes, durf ik niets over te zeggen.

Ik ben ook naar een Yak aan het kijken en vind zelf de Thunder Tiger nogal mooi.
Alleen vind ik geen shop die deze op voorraad heeft, weet iemand of deze yak van Thunder Tiger al leverbaar is, of wanneer deze leverbaar zijn.

Thundertiger Europe: Großmodell YAK 54

f59456f064.jpg

@Hezik; die ontstekingsbatterij ben je vergeten, maar de motormount mag er gerust af, die is inbegrepen in het gewicht van de DA 50. Natuurlijk dan wel weer een ontstekingsschakelaar bijtellen :-)

@Hezik; die ontstekingsbatterij ben je vergeten, maar de motormount mag er gerust af, die is inbegrepen in het gewicht van de DA 50. Natuurlijk dan wel weer een ontstekingsschakelaar bijtellen :-)

De DA wordt geleverd zonder motormount of met 4 busjes die je als standoffs kunt gebruiken, maar dus niet met bv. een hyde mount achtig iets.

Je hebt wel gelijk dat je die weg kunt laten. Nou ja, het is ook een ruwe indicatie, maar het punt blijft dat het T/O weight wel eens vrij dicht bij elkaar zou kunnen liggen. Dat wordt tijdens het vliegen natuurlijk wel beter voor benzine, daar je de tank leegvliegt, maar soit.

Sowieso kun je tov. de 'gemiddelde bouwer' nog een hoop winnen qua gewicht, door overbodige rommel als powerboxen/emcotecs etc weg te laten.

Je zou zelfs kunnen overwegen om als servo's kleinere servo's te gebruiken, zo lang ze maar genoeg kracht leveren, moet dat kunnen, je hebt immers niet meer te maken met al die trillingen..

zou dit wat zijn als setup?
Dit is dus van de het test verslag. maar wel een grotere regelaar.

qq%20yak.jpg

Back