Quad heeft afwijking naar links

hoii,
Een paar dagen geleden heb ik een drone gekocht van een forumlid!:)
Vanmiddag de eerst vlucht gemaakt, al een paar props gesloopt.
Maar na een crash, had de quad een afwijking naar links. Toen eerst de gyro gekalibreerd, daarna de esc's.
Maar er blijft een afwijking inzitten. :(

Mijn setup:
Zmr250
Mini afro race esc 20a
Le todar 2204 2300 kV
Cc3d

Iemand een idee?

Is de afwijking er ook in manual/rate mode ? Zo ja dan is het waarschijnlijk een hardwarematig probleem. Misschien een motor die wat aan loopt na de crash ?

Bedankt voor je reactie!
Ik heb nog niet gevlogen in rate mode, dus dat weet ik niet. Op andere forum zeggen ze dat het alleen in attitude mode zit.
Wat bedoelt u met een motor die aanloopt?

Ik heb vanochtend wel de virtual attitude pids verandert. Dat ga ik straks uitproberen als mijn accu's vol zijn. :banana:

Probeer het eens voorzichtig in rate mode( pas op want je quad stabiliseert dan niet uit zich zelf). Als hij het daar niet doet en in attitude wel dan is de kans groot dat dat het probleem in je FC ( gyro) zit.

Doet hij het ook in rate mode dan kan bijvoorbeeld een motor wat stroef lopen (door de crash) waardoor hij dan naar 1 kant trekt.

Hoii,
Net uitgeprobeerd, in rate mode zit er geen afwijking! Wel even wennen maar dat komt wel.';)
Bedankt voor het meedenken! :friends:

De cc3d aan de pc hangen en kijken of je horizon recht is als de quad horizontaal ligt. Zo niet dat de boel opnieuw instellen.
Wel props eraf.

Bedoel je zo'n plaatje bij flight data? Want die staat recht.

Ik ga voortaan gewoon in rate mode vliegen (en props breken:D), want dan heb ik er geen last van.

Back