Quad stijgt niet op/houdt in

Ik heb zojuist mn eerste quad in elkaar gebouwd, en nu lijkt alles goed aangesloten en ingesteld.

Alleen loop ik nog tegen een software probleem aan (denk ik).

Als ik de quad start, en ik wil opstijgen, dan verhoog ik de throttle, en neemt het toerental even toe van de motoren.
Alleen vanaf een bepaald toerental (ongeveer 40% schat ik), hoor je dat het toerental gaat pulseren, alsof ie dus tegengehouden word.

Ik kan wel (op de grond) aileron, elevation en rudder toepassen, dan gaat de quad de juiste kant op en komt daarbij dus ook met 2 pootjes van de grond.

Ik vermoed dat ik de multiwii pro nog iets moet afstellen, alleen ik heb geen idee wat... (Ik denk de PID, maar deze staat nu nog gewoon op standaard, zou dat niet goed moeten zijn?)

Edit;
Het is hetzelfde probleem als in dit filmpje:
[URL="
lift off trouble - YouTube[/URL]

ESC's en ACC zijn ook gecalibreerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even wat extra info over de quad;
450frame
turnigy multistar 30A opto ESC
NTM motor 28-26 1100kv
9047 props
turnigy nano 2200 lipo (45-90C)

En dit zijn de (default) settings in multiwii 2.3:
MWI%20settings.jpg

Van hoeveel naar hoeveel lopen je endpoints als je in de GUI kijkt?

Als je de throttle bedoelt; met de zender kan ik deze sturen van 1082 naar 1917.
(ik heb de zender gereset voor de zekerheid)

In de multiwii is de minthrottle en maxthrottle ingesteld op 1150 en 1850.

Ik twijfel tevens nog over de esc's, deze heb ik gecalibreerd, maar verder niks op ingesteld. (wat volgens mij ook nog mogelijk is)
Daar ga ik nu even naar kijken..

Ik heb Turnigy multistar 30A opto ESC's, en daarop NTM 28-26 1100kv motoren. (op een 3S 2200mah lipo)

De ESC's heb ik ondertussen al wel aangepast, de brake heb ik eraf gehaald.
Nog wel hetzelfde probleem, en heb ondertussen nog wat zoekwerk gedaan.

Heb iemand met hetzelfde probleem gevonden, en deze gaf aan dat het de trillingen waren waardoor de FC over de zeik ging.
Hij heeft het toen opgelost met een instelling in de multiwii, maar daar wil ik even mee wachten tot ik mijn spacers binnen heb.

Momenteel zit de FC nog even tijdelijk met wat dubbelzijdig tape op de quad, wellicht dat dat niet stevig genoeg is, waardoor de FC de weg kwijt raakt.

Hallo GMR,

Ik heb zelf(met hulp) een hexa gebouwd en stote op een soort gelijk probleem.
Ik kon vol gas geven en hij wou niet omhoog, corrigeerde zich zelf.
Bleek dat er 1 verkeerde prop op stond, links draaiend en moest rechts draaiend zijn.
Blijkbaar was het de (kloon) APM die dan corrigeerde.

Misschien is het dit.

Grt

Thanks voor de tips allemaal!

De quad 'vliegt' nu, maar heeft nog wel wat tuning nodig.
Het probleem zat hem waarschijnlijk in de trillingen, ik heb in de multiwii een regel moet activeren waardoor de FC een bepaalde frequentie tegenhoud.
Blijkbaar komt dit vaker voor, al vraag ik me wel af of ik hier wat aan kan doen...
Het frame zit gewoon goed vast, en verder zitten er geen bijzonderheden op.

Ook het vliegen vind ik nog heeeel erg moeilijk, iets teveel pitch of roll, en hij gaat er vandoor, en dan kan ik hem niet meer corrigeren. (maar dat zal ook grotendeels aan mij liggen, dit is m'n eerste quad)

Ik vermoed ook dat de PID nog flink getuned moet worden, ik heb de P van Roll en Pitch al iets lager gezet, maar alsnog zie ik wat onrustig gedrag als ik gewoon probeer te hooveren.

Is er niet een vereniging in de buurt van Amersfoort waar ik eens langs kan voor wat tips en info?

Zet op je zender maar eens Expo aan.
Dat maakt je sticks rond het middengebied wat ongevoeliger zodat je er fijnere stuurbewegingen mee kan maken.
Begin met 20% en verhoog of verlaag naar eigen smaak.

Back