Quadcopter bouwen

Hallo

Ik had enkele vragen omtrent het bouwen van een quadcopter.

- Wat betreft de elektronica, ben ik niet zeker wat er allemaal noodzakelijk is om hem te laten vliegen. is de KKmulticontroller genoeg? (TH v6 PCB Assembly)

- Ik heb al besloten om een frame te kopen, en niet te maken aangezien dit redelijk precies moet gemaakt zijn. Mijn oog is gevallen op dit frame (sexycopter — Black Crow 4 - fiberglass QUADcopter frame).

Volgens mij zou deze setup genoeg zijn om het ding te laten vliegen:

- Fiberglas frame
- KKmulticontroller
- 4x RCtimer CF-2822/14 brushless motor
- 4x Turnigu Plush 12A-E ESC
- Een 2500mAh LiPo 3 cellen
-

Alvast bedankt voor jullie advies

Laatst bewerkt:
Op vlak van zenders en ontvangers help ik hem wel (is een studiegenoot van me) quadrocopters zijn niet echt mijn terrein, maar moest iemand een lijstje kunnen geven met de te kopen componenten (liefst DIY) dan geraken we er wel uit.

Draagkracht motoren

Hallo allemaal, hierbij een tip:
als je je multicopter goed wil kunnen besturen, gebruik dan motoren die 2x zoveel gewicht aan kunnen als dat je quadcopter weegt.

Ik zou voor zwaardere ESC's gaan bij deze motoren
Hoewel de webpagina van dat frame 10-12A aanbeveelt, staat er op de CF2822-14 van RC Timer dat je 30A ESC´s nodig hebt.
Op zich is dat laatste wel logisch want deze motoren zijn gespecificeerd voor 200W max. Bij een 3S accu loopt er dan al snel 19A per motor. Volgens mij is een 12A ESC dan echt te licht.

Ik weet niet of je een ervaren vlieger bent, maar ben je onervaren dan is de KKmulti niet direct een aanrader. Ik vloog in ieder geval op één batterijlading met een KK board een heel frame aan gort toen ik voor het eerst vloog :oops:

Back