quadcopter f450

hallo ,

ik zou een drone willen bouwen , en had graag geweten of mijn partlist een goede keuze is .
kan dit vliegen ? of zijn er dingen die ik beter anders doe ?
budget is hoofdzaak nr uno :)

0Nlks4k.png

A2212 1000KV Outrunner Motor + 30A Brushless ESC for Quadcopter+1045 propellerhttp://www.benl.ebay.be/itm/A2212-1...069545?hash=item51c5094329:g:voIAAOSwHnFVsiq6
4x10 = 40 euro

F450 frame
http://www.benl.ebay.be/itm/F450-Ki...839532?hash=item3ab3fd852c:g:a4cAAOSwo6lWIMYc
11.29€

Flightcontrol cc3d
http://www.benl.ebay.be/itm/CC3D-EV...110934?hash=item3ab9036656:g:~iwAAOSwQPlV9nlM
10€

Om je goed te kunnen adviseren is toch wat meer informatie nodig. ;) Waar wil je de quadcopter bijvoorbeeld voor gebruiken en wat is je budget? Of de combinatie kan vliegen is één ding, maar minstens zo belangrijk zijn veiligheid, duurzaamheid en vlieggedrag; ik zou persoonlijk investeren in componenten die kwalitatief wat beter zijn zodat je langer plezier van je quadcopter hebt en niet telkens tegen nieuwe problemen aan loopt.

In dat opzicht zijn je motoren bijvoorbeeld geen slimme keuze. Tuurlijk; ze zullen hoogstwaarschijnlijk prima presenteren tijdens de eerste paar vluchten, maar een lange termijnoplossing is het waarschijnlijk niet. Daarnaast is een bekend probleem bij dit type motoren de zwakke as die bij een crash al snel verbuigd. Kijk als alternatief eens naar de emax mt2213 (935kv). Ook geen dure dingen, maar ik ben er persoonlijk erg tevreden over!

Ik denk dat je, realistisch gezien, aan zo'n 85 - 95 euro moet denken als minimumbudget voor de bouw van een eenvoudige quadcopter (zonder tx/rx, accu en lader). Onder deze grens gaan zitten is gewoon echt zonde van het geld, de tijd en de energie die je in dit project steekt.

ok , dat is al goede tip over de lowbudget motors...
de vraag waarvoor ik de quad wil gebruiken is is moeilijker ,
ik wil dat gewoon zelf bouwen , programmeren , en eraan knutselen , en als hij werkt en vliegt is dat genoeg.
moest ik het later nog leuk vinden komen er upgrades ...
kortom , nu gewoon een budget startding bouwen is het belangrijkste

ok , dat is al goede tip over de lowbudget motors...
de vraag waarvoor ik de quad wil gebruiken is is moeilijker ,
ik wil dat gewoon zelf bouwen , programmeren , en eraan knutselen , en als hij werkt en vliegt is dat genoeg.
moest ik het later nog leuk vinden komen er upgrades ...
kortom , nu gewoon een budget startding bouwen is het belangrijkste

Ik verkoop een DJI F450...

ik heb een balancer gemaakt uit prullen die ik in de workshop vond

maar hoe regel ik het best de props af ?
ze draaien al redelijk traag de props in het filmpje

thx

Er is een topic over, kun je moet de zoekfunctie wel vinden.

Maar er zijn verschillende manieren voor.
Vd zware kant wat afschuren of aan de lichte kant wat tape plakken tot er evenwicht is.

En de gebruikte balanceer methode zijn de meningen ook over verdeeld.

Magnetische balancers zijn niet de beste , om de prop's te balanceren .
Hebt zelf een du-bro balancer .
Voordeel van deze is bijna alle prop's mee kunt balanceren .

gr Wim

nog een extra vraag ivm de zender ,
de meeste raden me een zender aan vanaf 6ch , waarbij 6ch al beperkend kan werken naar toekomstmogelijkheden

omdat goedkoop meestal duurkoop is , had ik graag suggesties gehad welke zender nu echt goed is. zonder direkt de duurste ne nemen :)

Ja het is maar net wat je wil .
Iedere zender heeft zijn voor en nadelen , en een prijs kaartje .
nog een extra vraag ivm de zender ,
de meeste raden me een zender aan vanaf 6ch , waarbij 6ch al beperkend kan werken naar toekomstmogelijkheden

omdat goedkoop meestal duurkoop is , had ik graag suggesties gehad welke zender nu echt goed is. zonder direkt de duurste ne nemen :)

Ja het is maar net wat je wil .
Iedere zender heeft zijn voor en nadelen , en een prijs kaartje .
Ik zelf hebt 2 walkera devo 10 zenders . 10 kanaals en 30 modellen
De ene gebruik ik met de orginale ontvangers , en de andere hebt ik gehackt met Deviation om met buiten walkera te kunnen vliegen .
Deze zenders hebben mij nog nooit in de steek gelaten .

De ene zweert bij een X zender en een ander zweert bij een andere zender .
Het is maar net wat je wilt .

Ik zou zeggen veel geluk met zender jacht .

Gr Wim

Even een aanvulling op de kanalen voor quad vliegen hebt je 4 kanalen nodig voor de sticks ,
1 kanaal voor vliegmodus ,
1 of 2 voor gimbal ,
1 voor bv gains instellen ,
1 voor bv verlichting .

Als ik het verkeerd uitgelegd hebt dan hoor ik het wel ..

thx wim62 ,

ivm kanalen heb je wel een punt
dus sowieso 4 voor sticks
1 op de aux (vliegmodus)

wat ik verder zou willen , is als ik ooit gps heb , dat er een return to home opzit . (gps)
Maar hoe weet ik welke zender goed is ?
bijvoorbeeld , de aux kan je met een potmeter doen op ch5 , dus ch5 zal dan 3 range 'en hebben ,
maar kan je op de zender dan instellen dat je een 3standenknop heb ipv een potmeterknop ?

Ja dat kan de meeste zenders hebben wel een of meerderen schakelaars die je in 3 standen kunt gebruiken

Welke zender goed is kan ik niet oordeelen ,
Dat is voor iedereen persoonlijk .
Ik weet alleen dat ik tevreden ben met mijn huidige zender .

Gr Wim

voor de montage van de props zijn er gewone moertjes

kan je dit niet beter vervangen door een borgmoer ? want de ene motor draait cw en de andere ccw.

Ik heb alles aangesloten
De kk2.0 heb ik ingesteld zodat de zenderinstekkingen allemaal op nul staan
Als ik dan de test doe zie ik alle zenderbewegingen op het lcd scherm
(-100 tot 100 left right full idle enz...)

Aangezien throttle een hendel is die terugveert naar de centerstand
Is de waarde in de kk2.0 50

Nu had ik graag gehad dat de props een stuk trager draaien en dat de drone niet omhoog vliegt
Hoe moet dat gebeuren?

Alsook als ik de hendels loslaat moet hij blijven hangen zoals die hangt

Back