Quadcopter gooit zichzelf om: kk2.1.5 hobbyking setup s500

Hallo hobbyisten,

Ik heb een probleem met mijn setup op een S500 Quadcopter. Ik heb er een kk 2.1.5 Flight Controller in zitten. Ik kan er een tijdje mee vliegen maar op een gegeven moment gooit hij zichzelf om en crasht hij zonder commando.
Ik heb gehoord dat de originele firmware niet zo stabiel is dus ik heb er de 1.19 firmware op gezet (nieuwste versie). Helaas herhaalt het probleem zich. Ik heb alles correct gekalibreerd dus dit zou het probleem niet moeten zijn. Dit is tevens mijn eerste quadcopter dus ik heb misschien iets over het hoofd gezien. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is?

Flipt hij altijd dezelfde kant op en steeds na dezelfde tijd ongeveer ? Ik heb 6 kk bordjes gehad waarbij er 2 na een tijdje vliegen steeds een vreemde drift naar een willekeurige kant gaven. Als hij goed opstijgt en vliegt en opeens om slaat dan lijkt me dat niets me je kalibratie te maken hebben. Mijn advies :-) gooi er eens een naze32 op, ik heb inmiddels bijna alle kk bordjes daarvoor vervangen.

Nee, het is altijd een willekeurig moment naar een willekeurige kant. Nog even melden dat ik met Orange vlieg, ik heb net een topic gelezen waarbij iemand ook problemen had met deze ontvanger. Ik zal eens proberen een spektrum ontvanger te gebruiken.

Bedankt voor de reactie!

Ik ken blizzard497, en we hebben ondertussen de props vervangen voor 9x5 E-props, en we hebben er zelfs een Naza lite in gezet. Het probleem blijft zich voor doen.
Of zijn ontvanger knippert weet ik niet...

EDIT:
Hij heeft de orange ontvanger trouwens omgeruild voor een echte spektrum ontvanger, maar ook dit maakt geen verschil.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zitten trouwens Multistar 935kv motoren op met 30A Turnigy plush esc's. Is er een mogelijkheid dat iets ervoor zorgt dat 2 regelaren tegelijk uitvallen?

probeer de stekkers op het bordje met tape vast te zetten
de pinnen van een kk printje zijn volgens mij erg dun
ik heb al een paar draden vernieuwd maar zitten niet lekker strak
nu met tape de stekkers aan elkaar getapte

Met een naza gebeurt het ook zei hij :-) . De esc zijn wat overkill maar zouden niet voor uitval moet zorgen...met welke lipo's vlieg je en hoe ver vlieg je die leeg ?

De lipo's zijn een 4000mah en een 5000mah 3s zippy.
Zou het kunnen dat de regelaren een eigen low voltage cut off aan hebben staan?
En over het leeg vliegen... Dat punt hebben we nog niet kunnen bereiken [emoji16]

Ik wou zelf naar de zender gaan kijken, het gaat om een dx6i. Het lijkt me sterk dat 2 regelaren tegelijkertijd uitvallen. Niet dat de gedachte dat de zender de oorzaak is heel logisch is...

als de antenne van de zender beschadigd is kan hij ook gaan flippen
mar dat is bijna altijd op de zelfde afstand
tussen de 5 en 10 meter
zender testen

We hebben het vandaag geprobeerd met een andere DX6i. Hij flipte weer...
We hebben nog naar de ontvanger gekeken, maar het lampje brandde gewoon. Hij knipperde niet.

Ik denk zelf dat het aan de regelaren ligt. Is dat mogelijk? De andere opties hebben we al allemaal gehad.

Raar dat hij verschillende kanten op flipt. Dan zouden al verschillende esc's slecht moeten zijn. Heb er zelf nog een paar liggen. Zit vlakbij Sittard...

Zou dat zwaar genoeg zijn? We zijn eigenlijk van plan om op 4s te gaan proberen, omdat er op 3s erg weinig vermogen is.

Ik bedoelde eigenlijk het amperage. Is 20a genoeg om op 4s te kunnen vliegen?
Ik wilde eens kijken in ecalc, maar de ene keer staat die motor er wel in en de andere keer weer niet...

Back