Quadcopter samenstellen

• Topicstarter Topicstarter Addepat
  • Startdatum Startdatum
A

Addepat

Guest
Ik heb de xaircraft 650 gekocht, maar de esc is tweemaal doorgebrand na een simpele eerste hovering.:confused: :mad:

Nu zou ik graag advies willen om met het gebruik van het x650 frame en andere onderdelen een geschikte stabiele quadcopter te maken om mee te filmen.(Dit voor de toekomst, momenteel heb ik geen cent te makken....)

Welke onderdelen adviseren de experts mij?
(Ik heb een lipo 3s 11,1 volt
Optic 6 zender met optima 7 ontvanger van Hitec.)

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op aanraden van een quadbouwer/vlieger een frame en board van Quadcopter bestelt .

Misschien is dat board in verbinding met 4x Turnigy 25A plush regelaars ook iets voor jouw Quadcopter .

flying controller

Mvg Johan

Wil je dan enkel de esc's vervangen of ook de motor? Sowieso kun je voor beiden afgaan op elk algemeen advies in de verschillende multicopter topics.

Gemakkelijkste is motoren met zelfde specs als origineel zoeken en idem esc. Zoniet ga je op zoek naar motoren met een kv rond de 1000 en let je vooral op montagemogelijkheden, vermogen en gewicht. Op basis daarvan kies je esc. Kies wel niet de goedkoopste regelaars die je kunt vinden. Ze moeten vlot genoeg zijn ook.

Bedankt voor de antwoorden.

Ik wil zeker ook de motoren vervangen(waarschijnlijk oorzaak alle ellende), en zou het liefst een compleet pakket advies willen hebben.

Ik ben een beginneling op dit gebied, vandaar. Dus hoe meer suggesties, het moet dus geschikt zijn om een camera als de GoPro mee te nemen. Dus stabiel, trillingsvrij(voor zover mogelijk) is belangrijk.

x650

Ik heb de xaircraft 650 gekocht, maar de esc is tweemaal doorgebrand na een simpele eerste hovering.:confused: :mad:

Nu zou ik graag advies willen om met het gebruik van het x650 frame en andere onderdelen een geschikte stabiele quadcopter te maken om mee te filmen.(Dit voor de toekomst, momenteel heb ik geen cent te makken....)

Welke onderdelen adviseren de experts mij?
(Ik heb een lipo 3s 11,1 volt
Optic 6 zender met optima 7 ontvanger van Hitec.)

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Deze esc is hoogstwaarschijnlijk doorgebrand doordat je in de motor kortsluiting hebt gemaakt door hem op de mount vast te vijzen. De vijsjes zijn namelijk te lang waardoor ze de isolatie van de draden doorboren.
Dit heb ik namelijk zelf mogen ondervinden, heb dit aangekaart bij xaircraft en ze hebben direct gratis andere esc's opgestuurd.
Door kortere vijsjes te gebruiken is dit perfect opgelost.
Ook moet je uitkijken voor de drie esc-draden verbindingen die onder de motor doorlopen geen kortsluiting met de motor-as kunnen maken.
Als je deze op deze punten let zal je geen problemen meer hebben.
Ik vlieg nu al enkele maanden met de X650v en dit tot volle tevredenheid !:rolleyes:

Deze esc is hoogstwaarschijnlijk doorgebrand doordat je in de motor kortsluiting hebt gemaakt door hem op de mount vast te vijzen. De vijsjes zijn namelijk te lang waardoor ze de isolatie van de draden doorboren.
Dit heb ik namelijk zelf mogen ondervinden, heb dit aangekaart bij xaircraft en ze hebben direct gratis andere esc's opgestuurd.
Door kortere vijsjes te gebruiken is dit perfect opgelost.
Ook moet je uitkijken voor de drie esc-draden verbindingen die onder de motor doorlopen geen kortsluiting met de motor-as kunnen maken.
Als je deze op deze punten let zal je geen problemen meer hebben.
Ik vlieg nu al enkele maanden met de X650v en dit tot volle tevredenheid !:rolleyes:

Het probleem wat jij noemt komt alleen bij de V versie voor.

Er is een mogelijkheid dat je de draden van de motoren beschadigt bij het monteren. Maar aangezien ik altijd heel precies ben wist ik zeker dat het daar ook niet aan lag. Achteraf blijkt dit ook zo te zijn. De motoren heb ik met esc teruggestuurd naar Engeland. Motoren zijn goed getest. Ik heb een nieuw esc board gekregen.Alles lijkt nu prima te werken. De esc was van het begin af aan niet goed. Jammer dat ze in China zeiden dat ze hem 10 minuten in vlucht hebben getest. Dat vind ik erg ongeloofwaardig.

Back